عنوان | بررسی رابطه میان هوش هیجانی با مصرف کالاهای فرهنگی در میان زنان شاغل در صدا و سیما |
تعداد صفحات | 38 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهشنامه زنان سال 12 شماره 1 پیاپی 35 |
تاریخ انتشار | بهار - 1400 |
محدوده صفحات | 190-153 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان شاغل خودآگاهی زنان هوش هیجانی تهران خودآگاهی مصرف کالاهای فرهنگی زنان شاغل شهر تهران هوش هیجانی زنان زنان شهر تهران کالاهای فرهنگی صدا و سیما آگاهی اجتماعی خودمدیریتی مدیریت روابط خودمدیریتی زنان آگاهی اجتماعی زنان |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان هوش هیجانی با مصرف کالاهای فرهنگی در میان زنان شاغل در صدا و سیما به انجام رسید. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه زنان شاغل در صدا و سیمای شهر تهران در سال 1398 است که تعداد 7600 نفر می باشند. حجم نمونه با توجه به جدول کرجسی مورگان 367 نفر بود. جهت سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه استاندارد 28 سوالی هوش هیجانی برادبری و گریوز و پرسشنامه 29 سوالی مصرف کالای فرهنگی استفاده شد. با نظر اساتید صاحب نظر، روائی پرسشنامه ها در حد مطلوبی ارزیابی شد و ضریب آلفای کرونباخ کل .908 پایایی ترکیبی، که پایایی مناسبی برای پرسشنامه است، محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار spss استفاده شد. یافته ها نشان داد بین هوش هیجانی با مصرف کالاهای مکتوب، کالاهای سمعی و بصری، کالاهای ورزشی و سرگرم کننده، کالاهای مذهبی و کالاهای میراث فرهنگی در میان زنان شاغل در صدا و سیما رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. |
کد مقاله | 41440 |
تعداد بازدید | 157 |
|