• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی و اولویت بندی انگیزه‌های مشارکت زنان در ورزش‌های تفریحی آبی
تعداد صفحات 0
نویسنده رضا اندام - لیلا مرتضایی - مهدی ناظمی
مشخصات نشریه  پژوهشنامه مديريت ورزشي و رفتار حركتي - دانشگاه مازندران پیاپی 31
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1399
کلید واژه مشارکت زنان  مشارکت زنان در ورزش  آرامش  لذت  مشارکت ورزشی  خراسان رضوی (استان)  ورزش تفریحی  آرامشیابی  انگیزه مشارکت زنان   انگیزه‌‌های زنان  ورزش‌های آبی  آرامش و زنان   انگیزه مشارکت ورزشی  انگیزه‌های مشارکت  
چکیده مقدمه و هدف: توجه اصلی ورزش‌های آبی بر ارزش‌های اجتماعی همچون بهبود کیفیت زندگی، اهمیت سلامت جسمانی و روانی، ارضای نیازهای شخصی، سرگرمی و انگیزه است. تحقیق حاضر قصد دارد انگیزه‌های مشارکت زنان در ورزش‌های تفریحی آبی را شناسایی و اولویت‌بندی نماید تا از این طریق بتواند با تشویق و ترغیب زنان جامعه برای مشارکت بیشتر در این گونه ورزش‌ها، به سلامت جسمانی، روانی و عاطفی آنان کمک کند.
روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه زنان استان خراسان رضوی بود که در ورزش های تفریحی آبی مشارکت داشتند. در این تحقیق تعداد 283 نفر از زنان استان خراسان رضوی از بین حدود 4000 نفر به روش خوشه ای تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. 10 نفر از متخصصان صاحب نظر و اساتید مدیریت ورزشی روایی صوری و محتوایی ابزار را تأیید کردند. پس از بررسی روایی محتوا جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. پایایی پرسشنامه در یک مطالعه راهنما توسط یک گروه 30 نفری از زنان که در اماکن ورزشی و تفریحی آبی مشارکت داشتند به روش آلفای کرونباخ 890/0 محاسبه شد.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد، مهمترین انگیزه‌های مشارکت زنان در ورزش های تفریحی آبی شامل: کسب لذت و آرامش (43/4)، تناسب اندام (39/4)، سلامتی و بهداشت (26/4)، مهارت (15/4)، جنبه‌های اجتماعی (03/4)، کسب موفقیت و شناخت (92/3)، پیشگیری و درمان بیماریها (88/3) و برتری طلبی (76/3) بود.
بحث و نتیجه‌گیری: از این رو پیشنهاد می شود، توجه برنامه‌ریزان ورزش‌های همگانی و تفریحی، سازمان ها و نهادهای مجری توسعه ورزش بانوان به این عوامل بیشتر معطوف گردد تا موجبات گسترش سطح مشارکت زنان در ورزش‌های تفریحی آبی برای بهره‌مند شدن از عواید مفید و سودمند این‌گونه ورزش‌ها فراهم گردد.


*فایل به زودی بارگذاری خواهد شد*

کد مقاله 41361
تعداد بازدید 120

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397