عنوان | بررسی تأثیر رسانههای سازمانی و اجتماعی بر پیشگیری از کرونا با میانجیگری ادراک ریسک فردی و نقش تعدیلگر جنسیت |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | جستارهای سیاسی معاصر (مصوب وزارت علوم) سال 11 شماره 4 پیاپی 38 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1399 |
محدوده صفحات | 220-193 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت زنان کارمند شبکههای اجتماعی تأثیر رسانه ادراک ریسک کارکنان مرد کارکنان شرکت سایپا رسانههای اجتماعی کووید 19 رسانه سازمانی ادراک ریسک فردی پیشگیری از کرونا ریسک فردی شبکههای سازمانی |
چکیده |
هدف این پژوهش بررسی تاثیر رسانه های سازمانی و اجتماعی بر پیشگیری از کرونا با میانجیگری ادراک ریسک فردی و نقش تعدیلگر جنسیت است. پژوهش حاضر، توصیفی پیمایشی است سوال اصلی پژوهش بررسی تاثیر رسانه های سازمانی و اجتماعی در درک افراد از پاندمی کرونا و تاثیر در میزان پیشگری از بیماری کووید 19 می باشد. جامعه آماری شامل پرسنل شرکت سایپا که تعداد آنها 7000 نفر که با استفاده از فرمول کوکران 364 نمونه انتخاب شدند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و از طریق روش دلفی، با استفاده از نظر خبرگان نهائی شده است. پایائی از طریق الفای کرونباخ تائید و با استفاده از نرم افزار PLS3 و روش معادلات ساختاری به تحلیل و آزمون فرضیه ها پرداخته شد. یافته ها حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی و سازمانی بر ادراک ریسک فردی دارای تاثیر، رسانه های اجتماعی بر اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا دارای تاثیر، اما رسانه های سازمانی بر اقدامات پیشگیرانه تاثیر ندارند. از سوی دیگر نقش تعدیل گری جنسیت بر روی شاخصه ها مورد ارزیابی قرار گرفته، و مشخص گردید جنسیت، هیچکدام از شاخص ها را تعدیل نمی کند. |
کد مقاله | 41297 |
تعداد بازدید | 167 |
|