عنوان | ارزیابی تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی بر کارآفرینی زنان در خانههای کارآفرینی شهرداری تهران |
تعداد صفحات | 35 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 18 شماره 4 پیاپی 65 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1399 |
محدوده صفحات | 67-33 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان کارآفرین عوامل اجتماعی کارآفرینی تهران کارآفرینی زنان عوامل فرهنگی شهرداری تهران ارزیابی فرهنگی اجتماعی خانههای کارآفرینی خانههای کارآفرینی شهرداری |
چکیده |
این پژوهش با هدف ارزیابی تاثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی بر کارآفرینی زنان در خانههای کارآفرینی شهرداری تهران انجام شده است. جامعه آماری، 30 خانه کارآفرینی شهرداری تهران است که در هر خانه، 100 کارآفرین وجود دارد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که برابر 265 نفر برآورد گردید. برای سنجش پایایی ابزار اندازهگیری پژوهش از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج نشان داد سه متغیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر کارآفرینی زنان تأثیر میگذارند، که در طول 3 گام وارد معادله رگرسیونی شدند. در نخستین گام ویژگیهای شخصیتی وارد معادله رگرسیونی شد و ضریب آن برابر 248/0 بود. در گام دوم ارتباط با انجمنهای زنان وارد معادله رگرسیونی شد که ضریب آن برابر 937/0 بود و در گام سوم الگوی نقش وارد معادله شد که ضریب آن برابر 339/0 بود. از این روابط میتوان نتیجه گرفت عوامل فرهنگی و اجتماعی به مراتب تاثیر مهمتری از سایر متغیرها بر کارآفرینی دارد. |
کد مقاله | 41286 |
تعداد بازدید | 167 |
|