• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان چالش‌های اطاعت از شوهر و راهکارهای برون رفت از آن در آیات و روایات
تعداد صفحات 25
نویسنده ضیاءالدین علیانسب - علی فرزین
مشخصات نشریه  مطالعات قرآنی (فدک سبزواران) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت پیاپی 45
تاریخ انتشار بهار - 1400
محدوده صفحات 337-313
زبان فارسی
کلید واژه قرآن  اطاعت  احادیث  آیات قرآن  آیات  سیره معصومین(ع)  سبک زندگی  اطاعت زوجه از زوج  سبک زندگی اسلامی  روایات اهل بیت (ع)  
چکیده جستار حاضر، موانع و چالش­های اطاعت زنان از شوهر و راهکارهای برون­ رفت از این چالش­ها را بر اساس آیات و روایات تبیین کرده است. از آنجایی که تنظیم شیوه زندگی بر اساس سبک زندگی اسلامی، موجب سعادت در دنیا و آخرت می­ گردد، این پژوهش با استفاده از سبک زندگی اهل بیت (ع) و سیره آن بزرگواران در خصوص چالش‌های اطاعت از شوهر، دارای اهمیت فراوانی است. هدف این پژوهش، یافتن راهکارهایی برای درمان چالش­ها و اختلافات زندگی مشترک همسران می­باشد. لزوم احیای سنت و سیره اهل بیت (ع) در خانواده ­ها، انجام این تحقیق را ضروری می­ نماید. این پژوهش که با روش توصیفی- تحلیلی نوشته شده در نهایت بدین نتیجه رسیده که قرآن و اهل بیت (ع) راهکارهای متنوعی برای برون رفت از آن، مانند محبت و تمکین و تأمین نیازهای جنسی، توجه به ثواب اطاعت و عقاب عدم اطاعت از شوهر، بصیرت افزایی نسبت به حقوق زوجین، تغافل زوجین نسبت به ضعف­ های هم، حسن ظن، انتخاب همسر شایسته، ارائه کرده است.

کد مقاله 41238
تعداد بازدید 110

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397