• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثر‌بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر معنویت بر هدف در زندگی و رشد شخصی دختران خانواده‌های طلاق
تعداد صفحات 9
نویسنده مریم صف آرا - مینو خانبابایی - مینا خانبابایی
مشخصات نشریه  اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی شماره 4
تاریخ انتشار خرداد و تیر - 1399
محدوده صفحات 9-1
زبان انگلیسی
کلید واژه دختران نوجوان  دانش‌آموزان دختر  مشاوره گروهی  معنویت  مشاوره  طلاق والدین  خانواده‌های طلاق  طلاق  فرزندان خانواده‌های طلاق  کرج (شهرستان)  باورهای معنوی  هدف  هدف در زندگی  رشد شخصی  
چکیده مقدمه: مداخله معنویت به معنای در نظر گرفتن باورهای معنوی مردم در فرآیند مداخله می‌باشد که مراجعان را به‌سوی منبع متعالی هدایت می‌کند. هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر معنویت بر هدف در زندگی و رشد شخصی دختران بعد از طلاق والدین بود.
روش‌ کار: در این کارآزمایی بالینی در سال 1397، تعداد 20 نفر از دانش آموزان دختر خانواده های طلاق شهر کرج با نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی 10 نفر در گروه آزمون و 10 نفر دیگر در گروه شاهد قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف استفاده شد. گروه آزمون در طی هشت جلسه دو ساعتی مداخلات گروهی را دریافت کردند. بعد از اتمام جلسات درمانی، پس آزمون از هر دو گروه گرفته شد. داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس با کمک نرم افزار SPSS نسخه 23 تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج نشان دادند که مشاوره گروهی مبتنی بر معنویت، در افزایش هدف در زندگی و رشد شخصی دختران بعد از طلاق والدین تأثیر معناداری داشته است ( 05/0 p < ).
نتیجه گیری: به نظر می رسد مداخله مشاوره گروهی مبتنی بر معنویت بر افزایش اهداف در زندگی و رشد شخصی دختران بعد از طلاق والدین تاثیر دارد و می تواند به عنوان یک درمان کمکی یا اولیه در بهبود بهزیستی روانی نوجوانان خانواده های طلاق به کار گرفته شود.

کد مقاله 40981
تعداد بازدید 133

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397