• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی و تبیین الگوی گذران اوقات فراغت، سنجش نگرش‌ها و شناسایی موانع در فضاهای گردشگری فراغتی ویژه بانوان (نمونه موردی: کاشان)
تعداد صفحات 30
نویسنده صدیقه کیانی سلمی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 15
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1399
محدوده صفحات 522-493
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  اوقات فراغت زنان  اوقات فراغت  گذران اوقات فراغت  فضای فراغتی  کاشان (شهرستان)  فراغت  پارک بانوان  پارک شهری  فضاهای عمومی ویژه زنان  فضاهای گردشگری  الگوی گذران وقت  فضاهای ویژه زنان  
چکیده زمینه و هدف: امروزه در بسیاری از شهرهای کشور ما و از جمله شهر کاشان، بر اساس نیاز زنان، اقدام به احداث پارک‌های ویژۀ بانوان شده است. این تحقیق به بررسی و ارزیابی نگرش زنان دربارۀ شکل‌گیری فضاهای گردشگری فراغتی مخصوص بانوان می‌پردازد و در پی پاسخ به این پرسش است که آیا ساخت این‌گونه پارک‌ها، راه‌حل مناسبی برای آزادی و راحتی زنان می‌باشد و چه الزاماتی برای بهبود عملکرد آن ضرورت دارد؟
روش: تحقیق حاضر بر اساس هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی- تحلیلی است. داده‌های تحقیق از طریق پرسش­ نامۀ محقق ­ساخته با 61 گویه گردآوری شده است. جامعۀ نمونۀ تحقیق، 216 نفر از بانوان شهروند کاشانی بوده و برای انجام تحلیل‌های آماری نظیر آزمون تی، فریدمن و تحلیل عاملی از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است.
یافته‌ها: نتایج حاصل از کاربرد تحلیل عاملی نشان می‌دهد، پنج عامل «فضای مجازی، ورزش و آموزش، سفر، فعالیت‌های خانگی و فعالیت‌های جمعی» با بارهای عاملی 83/15، 10/12، 59/10، 61/9 و 94/7 می‌توانند 095/56 تغییرات الگوی گذران اوقات فراغت بانوان کاشان را تبیین کنند. درصد واریانس تبیین ­شده هر عامل نشان می‌دهد بالاترین عامل اثرگذار در الگوی گذران اوقات فراغت بانوان کاشان مربوط به «فضای مجازی و خرید» است.
نتیجه‌گیری: بانوان کاشانی نگرش مثبتی به شکل‌گیری فضاهای فراغتی ویژه بانوان داشته و بیان کرده‌اند اگر در نزدیکی محل زندگی­شان، پارک مخصوص بانوان احداث شود حتماً برای گذران اوقات فراغت به آنجا مراجعه خواهند کرد.

کد مقاله 40706
تعداد بازدید 171

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397