عنوان | اخلاق اجرا در برنامههای غیرنمایشی رسانه ملی با تأکید بر عنصر حیا در اجرای زنان |
تعداد صفحات | 30 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق) - مصوب حوزوی سال 10 پیاپی 61 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1399 |
محدوده صفحات | 116-87 |
کلید واژه | حیاء حیای زن رسانه ملی اخلاق اجرا اخلاق مجری گری مجری گری زنان اجرای زنان مجری برنامههای غیرنمایشی |
چکیده |
مجری، رکن اصلی برنامه های غیرنمایشی در رادیو و تلویزیون است و نقش مهمی در انتقال پیام های اخلاقی ایفا می کند. وظیفۀ خطیر مجریان، ایجاد ارتباط معنایی شایسته میان برنامه ساز و مخاطب است. اگر مجری از تجارب، توانمندیها و استعدادهای ذاتی خود بهخوبی استفاده کند، می توانند مهمترین عامل موفقیت برنامه به شمار آیند. حضور زنان در این عرصه، به دلیل پیچیدگی ها و حساسیت های شرعی و اخلاقی، بر اهمیت این نقش آفرینی می افزاید. یکی از ابعاد مهم اخلاقی مجری گری زنان در رادیو و تلویزیون، توجه به موضوع حیاست. از نگاه اسلام حیا در نظام تربیتی انسان در رأس مکارم اخلاق قرار دارد. بررسی ابعاد حیا در مجریگری زنان، بهمنزلۀ یکی از شاخصه های اصلی زن مسلمان، به اصحاب رسانه، به ویژه مجریان دغدغه مند، کمک میکند تا بتوانند در برنامه های اثرگذار، ایفای نقش کنند و با پرهیز از آفات اخلاقی بی حیایی، در عرصۀ فرهنگ بهطور جدی فعال باشند. در این تحقیق که اطلاعات آن با روش اسنادی و کتابخانه ای جمع آوری شده، ابعاد حیا در مجریگری زنان بررسی و راهکارهای عملی برای بهره گیری از این ارزش اخلاقی ارائه شده است. توجه به حیا در نگاه، شنیدن، گفتار و رفتار، چهار وجه اخلاقی است که زنان باید در مجریگری به آن وفادار باشند؛ ازاینرو، حدود و چگونگی آن در این پژوهش به طور کاربردی تبیین شده است. |
کد مقاله | 40699 |
تعداد بازدید | 199 |
|