عنوان | بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفتشناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانشآموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی مدرسه (مصوب وزارت علوم) شماره 3 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1399 |
محدوده صفحات | 324-307 |
کلید واژه | جو عاطفی خانواده باورهای معرفتشناختی عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی جو خانواده بوکان (شهرستان) جو عاطفی |
چکیده |
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفتشناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانشآموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان بود. روش تحقیق توصیفی و همبستگی بود. تعداد 384 نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از بین تعداد 980 نفر دانشآموز سال چهارم انتخاب شد. پرسشنامههای جو عاطفی خانواده به روز شده هیل برن، پرسشنامه باورهای معرفتشناختی شومر و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تحصیلی استفاده شد. تحلیلهای آماری همبستگی، رگرسیون و مدل سازی ساختاری بر دادهها انجام شد. نتایج نشان داد که بین عملکرد تحصیلی و جو عاطفی خانواده همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد تحصیلی و باورهای معرفتشناختی همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد (0.01 > P). نتیجه نهایی تحقیق این که برای بهبود و ارتقای عملکرد تحصیلی میتوان با بهینه سازی باورهای معرفتشناختی و ارتقای جو عاطفی خانواده اقدام کرد. |
کد مقاله | 40634 |
تعداد بازدید | 182 |
|