• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفت‌شناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان
تعداد صفحات 18
نویسنده ناصر یوسفی - محمد پاریاد
مشخصات نشریه  روانشناسی مدرسه (مصوب وزارت علوم) شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1399
محدوده صفحات 324-307
کلید واژه جو عاطفی خانواده  باورهای معرفت‌شناختی  عملکرد تحصیلی  دانش‌آموزان دبیرستانی  جو خانواده   بوکان (شهرستان)  جو عاطفی  
چکیده هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفت‌شناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان بود. روش تحقیق توصیفی و همبستگی بود. تعداد 384 نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از بین تعداد 980 نفر دانش‌آموز سال چهارم انتخاب شد. پرسشنامه‌های جو عاطفی خانواده به روز شده هیل برن، پرسشنامه باورهای معرفت‌شناختی شومر و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تحصیلی استفاده شد. تحلیل‌های آماری همبستگی، رگرسیون و مدل سازی ساختاری بر داده‌ها انجام شد. نتایج نشان داد که بین عملکرد تحصیلی و جو عاطفی خانواده همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. همچنین بین عملکرد تحصیلی و باورهای معرفت‌شناختی همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود دارد (0.01 > P). نتیجه نهایی تحقیق این که برای بهبود و ارتقای عملکرد تحصیلی می‌توان با بهینه­ سازی باورهای معرفت‌شناختی و ارتقای جو عاطفی خانواده اقدام کرد.

کد مقاله 40634
تعداد بازدید 182

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397