• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تبین تأثیر سرمایه اجتماعی بر مشارکت زنان در هوشمندسازی شهر تهران
تعداد صفحات 9
نویسنده اکرم ناصری‌فر - بهرام بیات - منصوره نیکو‌گفتار
مشخصات نشریه  پژوهش اجتماعی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دانشکده علوم اجتماعی - مصوب دانشگاه آزاد سال 12 پیاپی 47
تاریخ انتشار تابستان - 1399
کلید واژه مشارکت زنان  تهران  اعتماد  شبکه‌های اجتماعی  سرمایه اجتماعی  اعتماد اجتماعی  منطقه 8 تهران  منطقه 7 تهران  هوشمندسازی  سودمندانگاری  
چکیده امروزه هوشمندشدن ابعاد مختلف زندگی بشر از موضوعات مبتلا به اکثریت جوامع بشری است که مورد توجه فراوان قرار گرفته است. در راستای هوشمندسازی شدن زنان به عنوان یکی از گروه های اجتماعی و تاثیر گذار در استفاده از تکنولوژی جدید مورد توجه هستند، در زندگی جمعی شهرها به دغدغه ای برای ساختارهای مدیریتی تبدیل شده است. در حوزه هوشمندسازی مشارکت مردمی در آن یکی از ضمانت های نیل به موفقیت ارزیابی می شود مشارکت زنان برای دستیابی به توسعه سیاسی و اقتصادی ضروری است. چون موقعیت زنان در جامعه عمیقاً تحت تأثیر شرایط و سطوح توسعه در کشورها است، هرچه کشورها توسعه یافته تر باشند مشارکت پذیرتر هستند. هدف مقاله تبیین تاثیر سرمایه اجتماعی بر مشارکت زنان در هوشمندسازی شهر تهران است که با روش پیمایش و با جامعه آماری کلیه زنان 18 سال به بالای مناطق 7 و 8 تهران که در سرای محلات فعال هستند نیز می باشد لذا با روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 384 نفر انتخاب شده است. برای تبیین نظری موضوع و استخراج فرضیه ها از نظریه های مشارکت، سرمایه اجتماعی، نظریه شبکه ایی بهره گرفته شده است.
یافته های تحقیق نشان می دهد که متغیرهای شبکه های اجتماعی و سودمندانگاری هم به طور مستقیم و هم به شکل غیر مستقیم بر متغیر وابسته (هوشمندسازی) تأثیر گذار می باشند. متغیر اعتماد اجتماعی فقط به طور مستقیم بر متغیر وابسته (هوشمندسازی) تأثیر گذار می باشد. همچنین تأثیر کل متغیر اعتماد اجتماعی بر متغیر هوشمندسازی شهر برابر 571/0 می باشد و تأثیر کل متغیر شبکه اجتماعی بر متغیر هوشمندسازی شهر برابر 531/0 می باشد. و تأثیر کل متغیر سودمندانگاری بر متغیر هوشمندسازی شهر برابر 479/0 می باشد.

کد مقاله 40581
تعداد بازدید 186

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397