• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان طراحی الگوی رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایران (مطالعه موردی استان‌های منتخب)
تعداد صفحات 26
نویسنده شهلا سالونه - پرویز ساکتی - کتایون پورمهدی
مشخصات نشریه  زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 13 پیاپی 50
تاریخ انتشار زمستان - 1399
محدوده صفحات 48-23
زبان فارسی
کلید واژه زن ایرانی  زنان کردستان  ایران  توسعه کارآفرینی زنان  کارآفرینی  کرمان  کارآفرینی زنان  کسب و کار  توسعه کارآفرینی  کسب و کارهای کارآفرینانه  گیلان (استان)  کردستان (استان)  زنان گیلانی  توسعه کارآفرینی زنان در ایران  طراحی الگو  رشد کسب و کار  مرکزی (استان)  کسب و کار زنان  کسب و کارهای کوچک  کسب و کارهای متوسط  
چکیده رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان یک حوزه تحقیقاتی در سال های اخیر مورد توجه دانشگاهیان و سیاست گذاران زیادی قرار گرفته است. در این پژوهش ما به دنبال آن هستیم تا عوامل موثر بر رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان را شناسایی نماییم. این پژوهش از لحاظ ماهیت، مبتنی بر رویکرد آمیخته کیفی – کمی و با طرح ترکیبی متوالی اکتشافی انجام شده است. در مرحله اول، با 15 نفر از خبرگان در امور بازاریابی و کسب و کار و زنان صاحب کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران؛ در 5 استان (گیلان، خراسان، مرکزی، کرمان و کردستان) به عنوان نمونه و به روش نیمه ساختار یافته مصاحبه شد. متون مصاحبه در سه مرحله کد گذاری (باز، محوری و انتخابی) مورد تحلیل قرار گرفت. در پایان پژوهش کیفی بر اساس مفاهیم کلیدی، پرسشنامه ای تنظیم شد و در مرحله دوم (بخش کمی) در نمونه ای شامل 55 واحد کسب و کار کوچک و متوسط زنان در غرب کشور به روش نمونه گیری تصادفی مورد سنجش قرار گرفت. بر اساس یافته های این مطالعه از جنبه توصیفی ابعاد مدل مفهومی از دید خبرگان و کارآفرینان مناسب بوده اند. تحلیل های مربوط به اهداف اصلی پژوهش نشان می دهد که مجموعه ای از عوامل رشد کسب و کارهای زنان را تحت تاثیر قرار می دهند که شامل شایستگی های کارآفرینی، راهبردهای رشد بازار، شیوه های کسب و کار، نقش دولت، عوامل سیاسی و فرهنگ است.

کد مقاله 40421
تعداد بازدید 125

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397