عنوان | طراحی الگوی رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایران (مطالعه موردی استانهای منتخب) |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 13 پیاپی 50 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1399 |
محدوده صفحات | 48-23 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زن ایرانی زنان کردستان ایران توسعه کارآفرینی زنان کارآفرینی کرمان کارآفرینی زنان کسب و کار توسعه کارآفرینی کسب و کارهای کارآفرینانه گیلان (استان) کردستان (استان) زنان گیلانی توسعه کارآفرینی زنان در ایران طراحی الگو رشد کسب و کار مرکزی (استان) کسب و کار زنان کسب و کارهای کوچک کسب و کارهای متوسط |
چکیده |
رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان یک حوزه تحقیقاتی در سال های اخیر مورد توجه دانشگاهیان و سیاست گذاران زیادی قرار گرفته است. در این پژوهش ما به دنبال آن هستیم تا عوامل موثر بر رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان را شناسایی نماییم. این پژوهش از لحاظ ماهیت، مبتنی بر رویکرد آمیخته کیفی – کمی و با طرح ترکیبی متوالی اکتشافی انجام شده است. در مرحله اول، با 15 نفر از خبرگان در امور بازاریابی و کسب و کار و زنان صاحب کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران؛ در 5 استان (گیلان، خراسان، مرکزی، کرمان و کردستان) به عنوان نمونه و به روش نیمه ساختار یافته مصاحبه شد. متون مصاحبه در سه مرحله کد گذاری (باز، محوری و انتخابی) مورد تحلیل قرار گرفت. در پایان پژوهش کیفی بر اساس مفاهیم کلیدی، پرسشنامه ای تنظیم شد و در مرحله دوم (بخش کمی) در نمونه ای شامل 55 واحد کسب و کار کوچک و متوسط زنان در غرب کشور به روش نمونه گیری تصادفی مورد سنجش قرار گرفت. بر اساس یافته های این مطالعه از جنبه توصیفی ابعاد مدل مفهومی از دید خبرگان و کارآفرینان مناسب بوده اند. تحلیل های مربوط به اهداف اصلی پژوهش نشان می دهد که مجموعه ای از عوامل رشد کسب و کارهای زنان را تحت تاثیر قرار می دهند که شامل شایستگی های کارآفرینی، راهبردهای رشد بازار، شیوه های کسب و کار، نقش دولت، عوامل سیاسی و فرهنگ است. |
کد مقاله | 40421 |
تعداد بازدید | 125 |
|