عنوان | مدل عضویت گروهی با تحلیل تمییز برای دانشآموزان دارای رفتارهای پرخطر بر اساس شاخصهای خانوادگی |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روشها و مدلهای روانشناختی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 11 پیاپی 40 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1399 |
محدوده صفحات | 132-115 |
کلید واژه | فرزندپروری سبک زندگی رفتارهای پرخطر شیراز دانشآموزان دبیرستانی متغیرهای خانوادگی رفتار نوجوان نوجوانان دبیرستانی تابآوری خانواده سبک فرزندپروری نوجوان ایرانی دانشآموزان نوجوان شاخصهای خانوادگی |
چکیده |
با توجه به حساسیت دوران نوجوانی و امکان بروز رفتارهای پرخطر در این دوران، پژوهش حاضر با هدف تعیین مدل عضویت گروهی با تحلیل تمییز برای دانشآموزان دارای رفتارهای پرخطر بر اساس شاخصهای خانوادگی در دانش آموزان مقطع متوسطه صورت گرفته است. در این پژوهش از طرح همبستگی برای تفکیک گروه ها استفاده شده و رابطه میان متغیرها بر اساس هدف پژوهش تحلیل گردیده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان دوره متوسطه سال تحصیلی 97-98 شهر شیراز می باشد. آزمودنی ها شامل 106 دانش آموز (70 پسر و 36 دختر) بوده و ابزارها شامل مقیاس رفتارهای پرخطر نوجوانان ایرانی، مقیاس شیوه های فرزندپروری بامریند، تاب آوری خانواده سیکسبی و مقیاس سبک زندگی سهرابی بوده است. برای تحلیل آماری از روش تحلیل افتراقی استفاده شد. یافته ها نشان داد که معادله تحلیل افتراقی دارای قدرت تفکیک دانش آموزان عادی از دانش آموزان دارای رفتار پر خطر بر اساس متغیرهای خانوادگی (سبکهای فرزندپروری والدین، تاب آوری خانواده و سبک زندگی) بوده است. |
کد مقاله | 40392 |
تعداد بازدید | 168 |
|