• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز
تعداد صفحات 18
نویسنده پناه‌علی حسین‌زاده - مرضیه علیوندی وفا - زینب خانجانی - داوود حسینی‌نسب
مشخصات نشریه  خانواده و پژوهش - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش - علمی پژوهشی شماره 3 پیاپی 48
تاریخ انتشار پائیز - 1399
محدوده صفحات 66-49
کلید واژه خودکارآمدی عمومی  برنامه‌های همکاری خانه و مدرسه  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  تبریز  دانش‌آموز اول ابتدایی  خودکارآمدی اجتماعی  خودکارآمدی تربیتی  
چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس دولتی شهر تبریز انجام شده است. طرح پژوهش بر پایۀ پژوهش های نیمه‌ تجربی از نوع پیش‌­آزمون پس‌­آزمون با گروه گواه استوار است. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام خانواده­‌های دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز بود که در سال تحصیلی 98-1397 در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بودند. با توجه به مداخله ای بودن پژوهش و اهمیت رضایت شرکت­‌کنندگان، برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه‌­گیری غیر تصادفی هدفمند استفاده شد، سپس، نمونه ای شامل 40 خانواده انتخاب و در دو گروه (20 خانواده گروه آزمایش و 20 خانواده گروه کنترل) قرار داده شدند. برنامه همکاری خانه و مدرسه به مدت 8 جلسه 2 و نیم ساعته (هر هفته یک جلسه) برای گروه آزمایش اجرا شد. در این مدت هیچ برنامه ای برای گروه کنترل اجرا نشد. داده­‌های هر دو گروه با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور قابل ملاحظه‌­ای تغییر یافته است و در جهت مثبت افزایش معنا­دار نشان می­‌دهد (0/05 > p). با توجه به نتیجۀ مداخلۀ ارائه شده، نتایج حاکی از آن است که شرکت در برنامه همکاری خانه و مدرسه می­‌تواند میزان خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین را افزایش دهد.

کد مقاله 40377
تعداد بازدید 164

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397