• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی برنامه مداخله‌ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان
تعداد صفحات 15
نویسنده معصومه تختی - عبدالله شفیع‌ آبادی - آتوسا کلانتر هرمزی - نورعلی فرخی
مشخصات نشریه  علوم روانشناختی - محمود منصور - علمی پژوهشی پیاپی 95
تاریخ انتشار زمستان - 1399
محدوده صفحات 1437-1423
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  اختلال اضطراب جدایی  کودکان دبستانی  رابطه والد فرزند  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  دانش‌آموز اول ابتدایی  برنامه مداخله‌ای  دختران مقطع ابتدایی  کودکان دختر  مربی گری هیجان  
چکیده زمینه: مطالعات متعددی پیرامون اثربخشی برنامه مداخله ­ای تعامل والد کودک و علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان انجام شده است. اما پژوهشی که به اثربخشی برنامه مداخله­ ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی­ گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان پرداخته باشد مغفول مانده است. هدف: هدف پژوهش حاضر اثربخشی برنامه مداخله­ ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی­ گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان بود. روش: پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش ­آزمون پس­ آزمون همراه با گروه کنترل یود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش­ آموزان دختر پایه اول ابتدایی منطقه 10 (1282 نفر) در سال تحصیلی 99-98 بود. تعداد 30 دانش­ آموز به روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه­ ای به عنوان نمونه انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش عبارتند از: مقیاس سنجش اضطراب جدایی (نسخه والد و کودک، هان، هاجینلیان، ایسن، وندر و پینکاس، 2003) و برنامه مداخله ­ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی­ گری هیجان (محقق ساخته، 1398). تحلیل داده­ ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره (MANCOVA) و تک متغیره انجام شد. یافته­ ها: برنامه مداخله­ ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی ­گری هیجان به طور معناداری در کاهش ترس از رهایی، ترس از تنهایی، ترس از بیماری و نگرانی از وقوع حوادث خطرناک مؤثر بود (0/01 P < ). نتیجه­ گیری: دانش­ آموزانی که در برنامه مداخله­ ای تعامل والد کودک مبتنی بر مربی ­گری هیجان شرکت کردند نشانه ­های اختلال اضطراب جدایی کمتری داشتند.

کد مقاله 40280
تعداد بازدید 162

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397