• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان طراحی الگوی بومی مدیریت توسعه کارآفرینی زنان ایران در امور بانوان شهرداری تهران
تعداد صفحات 17
نویسنده سالومه زریه - جمشید عدالتیان شهریاری - مهران مختاری بایع کلایی
مشخصات نشریه  مديريت كسب و كار نوآورانه - مصوب دانشگاه آزاد شماره 3 پیاپی 47
تاریخ انتشار پائیز - 1399
محدوده صفحات 213-197
کلید واژه زن ایرانی  ایران  توسعه کارآفرینی زنان  عوامل اجتماعی  کارآفرینی  عوامل شخصیتی  عوامل مؤثر  تهران  کارآفرینی زنان  عوامل فرهنگی  عوامل فردی  توسعه کارآفرینی  عوامل اقتصادی  توسعه کارآفرینی زنان در ایران  عوامل سیاسی  عوامل مالی  شهرداری تهران  الگوی بومی  عوامل اداری  
چکیده کارآفرینی به عنوان مهمترین سلاح پیشرفت اقتصادی،‌‌‌ نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اعتلای سطح توانمندی کشور دارد. هدف‌‌‌‌‌‌ پژوهش حاضر ارائه الگو و استراتژی عوامل موثر بر مدیریت توسعه کارآفرینی زنان کشور ایران انجام شده است‌‌‌. زیرا مشکل اصلی کشورهای توسعه نیافته در دنیای امروز کمبود سرمایه‌های مالی و انسانی نیست‌‌‌،‌‌‌ بلکه عدم وجود کارآفرینی است‌‌‌.‌‌‌ در این میان‌‌‌،‌‌‌ نقش مهم زنان در کارآفرینی به عنوان تقریبا نیمی از نیروی انسانی و موثر جامعه باید در نظر گرفت. در تحقیق حاضر با استفاده از تکنیک فرا ترکیب، یافته های مطالعات داخلی و خارجی مرتبط به صورت نظام مند با روش هفت مرحله ای ساندولوسکی و بارسو مورد بررسی قرار گرفت. از 120 مقاله جستجو شده در این حیطه، 70 مقاله منتخب که بر اساس آن 22 عامل موثر بر مدیریت توسعه کارآفرینی زنان شناسایی و استخراج شد. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگو کارآمد تببین عوامل موثر بر مدیریت توسعه کارآفرینی زنان کشور ایران انجام شده است‌‌‌. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی و از گروه پیمایشی، همبستگی می باشد. تحلیل داده ها در قسمت کیفی با استفاده از تحلیل محتوا و دلفی و نرم افزار مکس کیودا و در قسمت کمی با مدل یابی معادلات ساختاری که با استفاده از همبستگی و کوواریانس اندازه‌گیری شده، دیمتل انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی 30 نفر از خبرگان و اساتید و در بخش کمی نیروی انسانی ارشد حوزه مورد مطالعه شهرداری تهران و سازمانهای تابعه که برابر با 196 نفر است تشکیل می‌دهند. یافته‌های پژوهش نشان داد عوامل اصلی بعد فردی/شخصیتی‌‌‌،‌‌‌ اقتصادی/ مالی‌‌‌،‌‌‌ فرهنگی/ اجتماعی‌‌‌،‌‌‌ سیاسی/ اداری و 22 مفهوم فرعی‌‌‌ بر توسعه کارآفرینی زنان تأثیر دارد‌‌‌.‌‌‌ بر مبنای نتایج پژوهش‌ انجام شده‌‌‌،‌‌‌ می‌توان ویژگی‌های فردی را از مؤثرترین عوامل در فرایند مدیریت توسعه کارآقرینی زنان در ایران دانست. پیشنهاد ‌می‌شود با تدوین، اجرا و نظارت بر برنامه­ های علمی توسعه کارآفرینی (به روز و موثر ) در هر موقعیت­ جغرافیایی و سطح زندگی جامعه مورد هدف در ایران؛ با اعتلای سطح دانش، نگرش، انگیزه­ و رهبری کارآفرینانه زنان با حمایت دولتی موثر و کارآمد عامل فردی/شخصیتی را می­ توان به عنوان­ قدرتمندترین عامل در مدیریت توسعه کارآفرینی زنان در ایران در نظر گرفت.

کد مقاله 40235
تعداد بازدید 197

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397