• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی مشکلات خانواده در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو: یک مطالعه مروری
تعداد صفحات 7
نویسنده فاطمه باماری - علی منصوری - مهدیه پودینه مقدم - تابنده هرمزی - محمود روحی سعدآباد
مشخصات نشریه  پرستاری دیابت - دانشگاه علوم پزشکی زابل شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1394
محدوده صفحات 75-69
کلید واژه مشکلات خانواده  دیابت  بیماران مزمن  حمایت خانواده  خانواده  دیابت نوع 2  بیماری‌های مزمن  مطالعه مروری  بیماران دیابتی  
چکیده مقدمه و هدف: عوارض و مشکلات ناشی از دیابت تأثیر زیادی را بر کیفیت زندگی فرد و خانواده گذاشته و هزینه زیادی را بر فرد و اقتصاد جامعه تحمیل می کند. به دنبال ابتلای افراد به بیماری های مزمن، روابط زناشویی متأثر می گردد، از این رو ابتلای به بیماری دیابت نیز احتمالا روابط خانوادگی مبتلایان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. لذا این پژوهش با هدف مروری بر مشکلات خانواده در بیماران دیابتی نوع دو انجام شد.
مواد و روش‌ها: این مطالعه با جستجو به صورت مروری در متون موجود در پایگاه های اطلاعاتی Pub med, Google Scholar, SID, Iran Medex با کلید واژه های diabetes patients و family Problems مربوط به سالهای 1992 تا 2014 انجام گردید. 40 مقاله در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت که تنها 22 مقاله بیشترین ارتباط را با مطالعه داشت.
یافته‌ها: یافته های مطالعه نشان داد که مورد حمایت قرار گرفتن بیمار دیابتی توسط خانواده در کنترل بیماری مؤثر است و همچنین بیمار را در پذیرش عواقب بیماری خود یاری می رساند. این امر می تواند بر شرایط خانوادگی بیماران مبتلا مؤثر باشد.
بحث و نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه نشان داد ابتلای به دیابت علت اصلی رضایتمندی خانوادگی کمتر در زوجین مبتلا به این بیماری می باشد و نقش خانواده به عنوان حامی در کنترل دیابت بسیار مهم است.

کد مقاله 40187
تعداد بازدید 253

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397