• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه پایگاه فرهنگی و اقتصادی خانواده و میزان گرایش به فضای مجازی با انحرافات اخلاقی
تعداد صفحات 16
نویسنده طاهره نعمتی - معصومه کرامتی - عقیل نسیمی
مشخصات نشریه  مطالعات اسلامی در حوزه سلامت شماره 3 پیاپی 9
تاریخ انتشار پائیز - 1398
محدوده صفحات 16-1
کلید واژه اعتیاد به اینترنت  پایگاه اقتصادی  فضای مجازی  دانش‌آموزان دبیرستانی  خراسان شمالی (استان)  پايگاه اقتصادی خانواده  انحراف اخلاقی  پایگاه فرهنگی  پایگاه فرهنگی خانواده  
چکیده زمینه: هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه پایگاه فرهنگی و اقتصادی خانواده و میزان گرایش به فضای مجازی با انحرافات اخلاقی می باشد.
روش: روش پژوهش از نوع همبستگی است و جامعه آماری پژوهش کلیه دانش‌آموزان دبیرستان های خراسان شمالی است که تعداد آنها بر اساس آمار دریافتی167 نفر و بر اساس جدول مورگان 116 نفر به عنوان روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و ابزار استفاده شده سه پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ (1999) پرسشنامه پایگاه فرهنگی و اقتصادی بوردیو (2004) و پرسشنامه انحرافات اخلاقی کارووانا و همکاران (2008) می باشد.
یافته ها: داده های پژوهش با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندمتغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS-23 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها بیانگر آن بود که بین پایگاه فرهنگی و اقتصادی خانواده و میزان گرایش به فضای مجازی با انحرافات اخلاقی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین ابعاد پایگاه فرهنگی و اقتصادی خانواده و میزان گرایش به فضای مجازی با انحرافات اخلاقی رابطه معنادار وجود دارد.

کد مقاله 40161
تعداد بازدید 186

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397