• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان الگوی علی روابط بین گرایش به خیانت زناشویی بر اساس مصرف رسانه با میانجی نگرش‌های ناکارامد و طلاق عاطفی
تعداد صفحات 20
نویسنده سهیلا جهاندارلاشکی - سعیده السادات حسینی - کیوان کاکابرایی
مشخصات نشریه  فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 15 پیاپی 51
تاریخ انتشار تابستان - 1399
محدوده صفحات 90-71
کلید واژه نگرش‌های ناکارآمد  طلاق عاطفی  کرمانشاه  مصرف رسانه‌ای  خیانت زناشویی  گرایش به خیانت  
چکیده این پژوهش با هدف بررسی الگوی علی رابطه گرایش به خیانت زناشویی و مصرف رسانه با میانجی گری نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی انجام شد. پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را افراد متأهل شهر کرمانشاه تشکیل دادند. بر اساس نمونه‌گیری در دسترس 300 نفر از میان افراد مراجعه­ کننده به درمانگاه­ های روانشناسان انتخاب شدند و به مقیاس های گرایش به خیانت زناشویی، نگرش های ناکارامد، پرسشنامه میزان مصرف رسانه­ ای و طلاق عاطفی پاسخ دادند. یافته‌های پژوهش نشان داد مصرف رسانه، غیرمستقیم و از طریق نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی بر گرایش به خیانت زناشویی تأثیرگذار است. هم‌چنین مصرف رسانه، به‌طور مستقیم نگرش ناکارامد را پیش‌بینی می‌کند و نگرش ناکارامد، مستقیم بر طلاق عاطفی تأثیرگذار است. طلاق عاطفی نیز، مستقیم گرایش به خیانت زناشویی را پیش‌بینی می‌کند.

کد مقاله 40036
تعداد بازدید 156

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397