| عنوان | الگوی علی روابط بین گرایش به خیانت زناشویی بر اساس مصرف رسانه با میانجی نگرشهای ناکارامد و طلاق عاطفی |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 15 پیاپی 51 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1399 |
| محدوده صفحات | 90-71 |
| کلید واژه | نگرشهای ناکارآمد طلاق عاطفی کرمانشاه مصرف رسانهای خیانت زناشویی گرایش به خیانت |
| چکیده |
این پژوهش با هدف بررسی الگوی علی رابطه گرایش به خیانت زناشویی و مصرف رسانه با میانجی گری نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی انجام شد. پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را افراد متأهل شهر کرمانشاه تشکیل دادند. بر اساس نمونهگیری در دسترس 300 نفر از میان افراد مراجعه کننده به درمانگاه های روانشناسان انتخاب شدند و به مقیاس های گرایش به خیانت زناشویی، نگرش های ناکارامد، پرسشنامه میزان مصرف رسانه ای و طلاق عاطفی پاسخ دادند. یافتههای پژوهش نشان داد مصرف رسانه، غیرمستقیم و از طریق نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی بر گرایش به خیانت زناشویی تأثیرگذار است. همچنین مصرف رسانه، بهطور مستقیم نگرش ناکارامد را پیشبینی میکند و نگرش ناکارامد، مستقیم بر طلاق عاطفی تأثیرگذار است. طلاق عاطفی نیز، مستقیم گرایش به خیانت زناشویی را پیشبینی میکند. |
| کد مقاله | 40036 |
| تعداد بازدید | 210 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...