عنوان | الگوی علی روابط بین گرایش به خیانت زناشویی بر اساس مصرف رسانه با میانجی نگرشهای ناکارامد و طلاق عاطفی |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 15 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1399 |
محدوده صفحات | 90-71 |
کلید واژه | نگرشهای ناکارآمد طلاق عاطفی کرمانشاه مصرف رسانهای خیانت زناشویی گرایش به خیانت |
چکیده |
این پژوهش با هدف بررسی الگوی علی رابطه گرایش به خیانت زناشویی و مصرف رسانه با میانجی گری نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی انجام شد. پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را افراد متأهل شهر کرمانشاه تشکیل دادند. بر اساس نمونهگیری در دسترس 300 نفر از میان افراد مراجعه کننده به درمانگاه های روانشناسان انتخاب شدند و به مقیاس های گرایش به خیانت زناشویی، نگرش های ناکارامد، پرسشنامه میزان مصرف رسانه ای و طلاق عاطفی پاسخ دادند. یافتههای پژوهش نشان داد مصرف رسانه، غیرمستقیم و از طریق نگرش های ناکارامد و طلاق عاطفی بر گرایش به خیانت زناشویی تأثیرگذار است. همچنین مصرف رسانه، بهطور مستقیم نگرش ناکارامد را پیشبینی میکند و نگرش ناکارامد، مستقیم بر طلاق عاطفی تأثیرگذار است. طلاق عاطفی نیز، مستقیم گرایش به خیانت زناشویی را پیشبینی میکند. |
کد مقاله | 40036 |
تعداد بازدید | 156 |
|