عنوان | رسانه و تأثیر آن بر سیاستگذاری عمومی در حوزه زنان |
تعداد صفحات | 0 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات سیاسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر - مصوب دانشگاه آزاد پیاپی 46 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1398 |
کلید واژه | زنان ایران رسانه سیاستگذاری تأثیر رسانه حوزه زنان رسانههای جمعی سیاستگذاری عمومی |
چکیده |
با وجود رشد چشمگیر حضور زنان در جامعه، میزان پیشرفت آنها در قدرت و سیاست گذاری متناسب با تعداد آنها در سازمان نیست و با مسائلی نظیر تبعیض جنسیتی، نگرش های غلط و محدود کننده در جامعه مواجه هستند که حرکت آن ها را به سمت مشاغل و امور سیاسی با مشکلات فراوانی مواجه می سازد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر رسانه ها بر سیاستگذاری عمومی در حوزه زنان است؛ یافته های این پژوهش که به روش «توصیفی – تحلیلی» و با تکیه بر منابع اسنادی – کتابخانه ای انجام شده حاکی از این است که رسانه های جمعی به عنوان ابزار، اهرمی قدرتمند در رفع موانع فرهنگی موجود بر سر راه پیشرفت زنان به سطوح بالاتر امور سیاسی و سیاستگذاری بشمار می آیند. فی الواقع رسانههای جمعی به عنوان یکی از اجزاء جامعه مدنی با بهرهگیری از چارچوبسازی، زمینهسازی و برجسته سازی، هم بر افکار عقاید افراد و هم بر سیاست گذاری عمومی تأثیرگذار است. رسانه ها با تأثیرگذاری بر اطلاع رسانی، طرح مسائل و مشکلات زنان، تغییر افکار عمومی نسبت به جایگاه زنان در جامعه، تدوین دستور کار و خط مشی گذاران بر فرایند سیاستگذاری عمومی زنان کمک می کنند. *فایل به زودی بارگذاری خواهد شد* |
کد مقاله | 39803 |
تعداد بازدید | 131 |
|