عنوان
|
ارتباط ترويج با زنان روستايي از ديدگاه عناصر ارتباط |
تعداد صفحات
|
6 |
نویسنده
|
محمدرضا شاه پسند |
مشخصات نشریه
|
جهاد - وزارت جهاد كشاورزی شماره 204 و 205 |
تاریخ انتشار
|
فروردين و ارديبهشت - 1377 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ترویج توانمندی زنان مروجان زن
|
موضوع
|
زن و اقتصاد / مشاركت اقتصادي زنان زنان روستايي و عشاير
|
چکیده
|
در اين مطلب كه به روش مطالعه كتابخانه اي به بررسي فعاليت هاي ترويجي براي زنان روستايي مي پردازد. ابتدا بيان مي شود كه چون هدف اساسي ترويج, توانمند ساختن مردان جامعه است لذا از آموزش زنان غفلت شده است. لذا نويسنده در وهله نخست به بررسي ضرورت ارائه آموزش هاي ترويجي به زنان پرداخته و با اشاره به تاريخچه ترويج كشاورزي زنان روستايي و نهادهاي فعال در اين زمينه, آمارهايي از وضعيت اين مسأله و نيز نقش زنان در توليدات كشاورزي برخي مناطق جهان ارائه و راه ها و عناصر مهم ارتباط در ترويج بويژه بكارگيري مروجان زن, اشتراك فرهنگي, مهارت هاي ارتباطي فرستنده, سطح محتوا و روابط و نيز اختصاص كانال و ساختار ارتباطي خاص به زنان را مورد بررسي قرار مي دهد.
|