عنوان
|
تأثیر تبلیغات تأیید کنندههای مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با نقش میانجی خودپنداره (مورد مطالعه: مصرف کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در شهر تهران) |
تعداد صفحات
|
45 |
نویسنده
|
رضا شافعی - شادیه سیجانیوندی |
مشخصات نشریه
|
مدیریت برند - دانشگاه الزهرا (س) شماره 1 پیاپی 17 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1398 |
محدوده صفحات
|
46-2 |
کلید واژه
|
تبلیغات لوازم آرایش تهران خودپنداره دیدگاه زنان تبلیغات تجاری صنعت تبلیغات زنان شهر تهران اثربخشی تبلیغات خودپنداره زنان تأیید کنندههای مشهور نگرش مصرف کننده افراد مشهور
|
چکیده
|
امروزه اهمیت تبلیغات در رونق کسبوکار بر کسی پوشیده نیست و صاحبان صنایع بهخوبی به عمق این مسئله پی بردهاند که غفلت از دنیای تبلیغات میتواند صدمه جبرانناپذیری بر کسبوکارهای آنها وارد کند. یکی از رایجترین ترفندهای مورد استفاده در تبلیغات استفاده از افراد مشهور است که محصول را مورد تائید قرار میدهند. در دنیای امروز استفاده از این اشخاص در تبلیغات، بخشی از هزینههای سازمانها را برای پیش برد فروش محصولات آنها، به خود اختصاص داده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از تبلیغات تائید کنندههای مشهور بر نگرش زنان مصرفکننده با توجه به نقش میانجی خودپنداره است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی، پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل زنان مصرفکننده لوازمآرایشی بهداشتی شهر تهران بوده که در معرض تبلیغات قرارگرفتهاند. از این جامعه با استفاده از فرمول کوکران، نمونهای به حجم ۳۸۴ نفر و به روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس انتخابشده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد اسماعیلپور و همکاران (۱۳۹۶) که پایایی و روایی آن مورد تائید قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از مدل یابی معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و AMOS استفادهشده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که تبلیغات تائید کنندههای مشهور بر نگرش و خودپنداره زنان مصرفکننده لوازمآرایشی بهداشتی تأثیر مستقیم و معناداری دارد؛ اما خودپنداره بر نگرش زنان مصرفکننده لوازمآرایشی بهداشتی شهر تهران تأثیر مستقیم و معناداری ندارد.
|