• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تعالی معنوی کارکنان زن نیروهای مسلح بر اساس سبک زندگی فاطمی
تعداد صفحات 21
نویسنده فریبا شایگان - فاطمه حیدری
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات راهبردی ناجا - دانشگاه علوم انتظامی امین سال 3 پیاپی 7
تاریخ انتشار بهار - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 51-31
زبان فارسی
کلید واژه زنان شاغل  زنان کارمند  نیروهای مسلح  سبک زندگی  زن و سبک زندگی  سبک زندگی اسلامی  حضرت‌ فاطمه(سلام الله علیها)  سیره حضرت زهرا (س)  آراء آیت‌الله خامنه‌ای  آیت الله خامنه‌ای  تعالی معنوی  
چکیده برای انتخاب سبکی از زندگی که با معیارهای اسلام همگونی داشته باشد، مطالعه سیره بزرگان دینی ضرورت دارد. از این رو مطالعه سبک زندگی حضرت زهرا (س) که نمونه تمام‏ عیار یک زن مسلمان تعالی‏ یافته هستند، برای زنان مسلمان ضروری می‏ نماید.
این مقاله با بهره‏ گیری از روش کتابخانه‌ای و با مراجعه به متون دینی و نیز بیانات مقام معظم رهبری در پی پاسخ به این سؤال اصلی است که سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) چه ویژگی‏ هایی دارد و زنان شاغل در نیروهای مسلح چگونه می‌توانند با الگوپذیری از ایشان به تعالی معنوی برسند؟
بدین منظور پس از ارائه تعریفی از مفاهیم معنویت، سبک زندگی و سبک زندگی اسلامی، به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره لزوم سبک زندگی اسلامی پرداختیم و با بررسی سبک زندگی حضرت فاطمه (س) و ارائه مصادیقی از ابعاد مختلف زندگی ایشان، چگونگی تعالی معنوی کارکنان زن نیروهای مسلح بر اساس سبک زندگی فاطمی را مورد واکاوی قرار دادیم. روش‏ های همسرداری و تربیت فرزند، رعایت حجاب و عفاف، چگونگی تعالی معنوی با رعایت موازین شرعی در محل کار و نیز عبادت و بندگی توام با کار و زندگی از موضوعات دیگر مورد بررسی بوده‏ اند. در پایان پیشنهادهایی برای بسترسازی لازم توسط سازمان به منظور تعالی زنان در نیروهای مسلح و اقداماتی که زنان شاغل در این نیروها باید انجام دهند، ارائه کردیم.

کد مقاله 39588
تعداد بازدید 213

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397