عنوان | تأثیر ویژگیهای جامعه برند برخط بر وفاداری با میانجیگری دلبستگی مشتری و تعدیلگری جنسیت |
تعداد صفحات | 36 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند - دانشگاه علامه طباطبائی سال 7 پیاپی 27 |
تاریخ انتشار | بهار - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 138-103 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت وفاداری مشتری مشتریان زن مشتریان مرد وفاداری به برند جامعه برند برخط دلبستگی مشتری ویژگیهای جامعه برند برخط کیفیت اطلاعات تعامل مجازی |
چکیده |
در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر جنسیت، به بررسی تأثیر ویژگی های جوامع برند آنلاین بر دلبستگی مشتری و وفاداری برند می پردازیم. در این راستا اثر میانجی دلبستگی و همچنین اثر متعاقب آن بر وفاداری برند سنجیده می شود. جامعه آماری این تحقیق تمامی افرادی هستند که حداقل عضو یکی از جوامع برند آنلاین می باشند. از این جامعه با استفاده از روش تعیین حجم نمونه لازم برای تحلیل عاملی، تعداد 256 نفر بهعنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی در بین افرادی که حداقل عضو یکی از جوامع برند آنلاین هستند توزیع شد و با استفاده از نرمافزارهای SPSS و AMOS تحلیل گردید. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که دو ویژگی از خصوصیات جوامع برند آنلاین، «کیفیت اطلاعات» و «تعامل مجازی» بر دلبستگی مشتری تأثیرگذار نیستند و از طرفی دلبستگی مشتری تأثیر مثبت و معناداری را بر وفاداری به برند نشان می دهد. در تحلیل نتایج میانجی گر و تعدیل گر دریافتیم؛ جامعه برند آنلاین از طریق دلبستگی مشتری بر وفاداری برند تأثیرگذار است. همچنین جنسیت، اثر کیفیت اطلاعات و تعامل مجازی را بر دلبستگی مشتری تعدیل نمی کند. |
کد مقاله | 39584 |
تعداد بازدید | 184 |
|