• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر ویژگی‌های جامعه برند برخط بر وفاداری با میانجی‌گری دل‌بستگی مشتری و تعدیل‌گری جنسیت
تعداد صفحات 36
نویسنده آذین دالوند - مسعود سیم خواه - داوود جعفری
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند - دانشگاه علامه طباطبائی سال 7 پیاپی 27
تاریخ انتشار بهار - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 138-103
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  وفاداری مشتری  مشتریان زن  مشتریان مرد  وفاداری به برند  جامعه برند برخط  دلبستگی مشتری  ویژگی‌های جامعه برند برخط  کیفیت اطلاعات  تعامل مجازی  
چکیده در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر جنسیت، به بررسی تأثیر ویژگی­ های جوامع برند آنلاین بر دل‌بستگی مشتری و وفاداری برند می­ پردازیم. در این راستا اثر میانجی دل‌بستگی و همچنین اثر متعاقب آن بر وفاداری برند سنجیده می­ شود. جامعه آماری این تحقیق تمامی افرادی هستند که حداقل عضو یکی از جوامع برند آنلاین می­ باشند. از این جامعه با استفاده از روش تعیین حجم نمونه لازم برای تحلیل عاملی، تعداد 256 نفر به‌عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه الکترونیک از طریق شبکه­ های اجتماعی در بین افرادی که حداقل عضو یکی از جوامع برند آنلاین هستند توزیع شد و با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و AMOS تحلیل گردید. نتایج به‌ دست‌ آمده بیانگر آن است که دو ویژگی از خصوصیات جوامع برند آنلاین، «کیفیت اطلاعات» و «تعامل مجازی» بر دل‌بستگی مشتری تأثیرگذار نیستند و از طرفی دل‌بستگی مشتری تأثیر مثبت و معناداری را بر وفاداری به برند نشان می­ دهد. در تحلیل نتایج میانجی گر و تعدیل گر دریافتیم؛ جامعه برند آنلاین از طریق دل‌بستگی مشتری بر وفاداری برند تأثیرگذار است. همچنین جنسیت، اثر کیفیت اطلاعات و تعامل مجازی را بر دل‌بستگی مشتری تعدیل نمی ­کند.

کد مقاله 39584
تعداد بازدید 184

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397