• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش فضای مجازی در گسترش جراحی‌های زیبایی در زنان
تعداد صفحات 15
نویسنده حدیثه نوروزی شادهی - معصومه ملکی پیربازاری - سیروس صالحی
مشخصات نشریه دوفصلنامه روان‌شناسی فرهنگی (مصوب وزارت علوم) سال 3 شماره 2
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1398
محدوده صفحات 170-156
زبان فارسی
کلید واژه زنان و جراحی زیبایی  فضای مجازی  آسیب‌های فضای مجازی  لاهیجان (شهرستان)  عمل زیبایی  اقدام به جراحی زیبایی  تمایل به جراحی زیبایی  کاربرد آسیب‌شناختی  گسترش جراحی‌های زیبایی  
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فضای مجازی در گسترش جراحی­ های زیبایی در زنان انجام شد. طرح پژوهش توصیفی از نوع علّی مقایسه­ ای بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر همۀ زنان بالای 18 سالی بودند که در سال 1398 به کلینیک­ های جراحی زیبایی در شهر لاهیجان مراجعه کردند و عمل جراحی زیبایی انجام دادند. با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس، 30 نفر از زنانی که به مراکز زیبایی مراجعه کرده و عمل زیبایی انجام داده بودند، برای نمونۀ پژوهش انتخاب شدند. همچنین گروه مورد مقایسه شامل 30 زن بالای 18 سال بود که هیچ­گونه عمل زیبایی انجام نداده بودند. در این پژوهش برای جمع ­آوری داده­ ها از پرسش­نامۀ محقق­ ساختۀ کاربرد آسیب­ شناختی از فضای مجازی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون t مستقل و آزمون خی دو استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد میزان کاربرد آسیب­ شناختی از فضای مجازی بین زنانی که جراحی زیبایی انجام داده­ اند و زنانی که جراحی زیبایی انجام نداده­ اند، متفاوت است. همچنین میزان تحصیلات در زنانی که جراحی زیبایی انجام داده و نداده بودند، تفاوت معنادار ندارد. به علاوه میزان کاربرد آسیب­ شناختی از فضای مجازی بین گروه زنان دارای مدرک تحصیلی کاردانی و پایین­ تر و گروه زنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر تفاوت ندارد. نتایج پژوهش نشان می­دهد فضای مجازی در گسترش جراحی­ های زیبایی در زنان با مدارک تحصیلی مختلف نقش دارد. از نتایج پژوهش حاضر می­ توان در کلینیک­ های زیبایی برای شناخت و مشاوره با زنانی که به دلایل کاربرد آسیب­ شناختی از فضای مجازی به­ دنبال جراحی زیبایی­ اند، استفاده کرد.

کد مقاله 39557
تعداد بازدید 251

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397