• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پروتکل الحاقی به پیمان نامه حقوق کودک درباره فروش، فحشا و هرزه نگاری کودکان، و بررسی الحاق ایران به آن
تعداد صفحات 19
نویسنده سیدمسعود نوری
مشخصات نشریه دوفصلنامه حقوق بشر - دانشگاه مفید شماره 1 پیاپی 3
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1386
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 57-39
زبان فارسی
کلید واژه فحشا  الحاق به کنوانسیون  اسناد بين‌المللی  ایران  کنوانسیون حقوق کودک  سوء استفاده جنسی از کودکان  هرزه‌ نگاری کودکان  کنوانسیون‌های بين‌المللی  کودک آزاری  عهد‌نامه حقوق کودک  سوء استفاده جنسی  خرید و فروش انسان  پورنوگرافی  پیامدهای الحاق به کنوانسیون  حقوق کودک   پیمان بین‌المللی حقوق کودک  اسناد بین‌المللی مربوط به مقابله با کودک آزاری  فروش کودک  الحاق ایران  خود فروشی  خرید و فروش کودکان  پروتکل الحاقی به پیمان نامه حقوق کودک  
چکیده بسیاری از پیمان‌نامه‌های مهم بین‏ المللی دارای اسناد ضمیمه‌ای به نام پروتکل هستند که موضوعات سند اصلی را تشریح می‌کنند. برای کنوانسیون حقوق کودک نیز که بیش از هر سند بین‌المللی به امضای کشورها رسیده، دو پروتکل الحاقی تدوین شده است: یکی دربارة بکارگیری کودکان در مناقشات مسلّحانه و دیگری دربارة خرید و فروش، خود فروشی و هرزه‌نگاری کودکان.
مجلس شورای اسلامی الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان‌نامة حقوق کودک را تصویب کرده است. یکی از توصیه‌های کمیتة حقوق کودک هنگام بررسی دومین گزارش ادواری ایران این بود که ایران پروتکل‌های مذکور را تصویب کند. مجلس شورای اسلامی در جلسه 9/5/1386 الحاق دولت ایران به پروتکل مربوط به فروش، فحشاء و هرزه‌نگاری کودکان را تصویب کرده است.
مقاله حاضر با مروری بر این پروتکل و مطالعة تطبیقی آن با قوانین موضوعة ایران، در صدد است این پرسش را پاسخ گوید که اجابت درخواست کمیتة حقوق کودک و امضای آن پروتکل توسط دولت ایران، چه نتایجی در پی خواهد داشت؟
مطالعة مفاد پروتکل مذکور نشان می‌دهد الحاق جمهوری اسلامی ایران به آن افزون بر آنکه با موازین اخلاقی، مقرّرات موضوعه و رویّه‌های عملی دولت ایران ناسازگاری ندارد، بلکه موجب ارتقای موقعیّت بین‌المللی کشور نیز می‌شود.

کد مقاله 39468
تعداد بازدید 255

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397