• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تغییرناپذیری اندازه‌گیری و ساختاری رابطه برخی از سازه‌های مطالعه بین‌المللی تیمز (2011) بر اساس جنسیت دانش‌آموزان
تعداد صفحات 24
نویسنده حسن تقییان - علی مقدم‌زاده
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی – سازمان سنجش و آموزش کشور سال 5 پیاپی 9
تاریخ انتشار بهار - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 58-35
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  دانش‌آموزان دختر  معادلات ساختاری  عملکرد ریاضی  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  مطالعات تیمز  دانش‌آموزان پسر  دختران مقطع ابتدایی  دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی  دانش‌آموزان پسر دوره ابتدایی  تیمز  تیمز 2011  مدل‌یابی معادلات ساختاری چند گروهی  
چکیده این مطالعه با هدف بررسی تغییرناپذیری اندازه‌گیری و ساختاری شش سازه عملکرد ریاضی، نگرش به ریاضی، توانایی‌های اولیه ریاضی، مشارکت والدین، منابع آموزشی درون خانه و وضعیت اقتصادی اجتماعی خانواده مطالعه تیمز 2011 در قالب یک مدل نظری انجام گرفت. شرکت کنندگان این مطالعه 5760 نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی بودند که در سال 2011 در مطالعه بین‌المللی تیمز شرکت کرده بودند. نتایج نشان داد در گروه پسران، ارتباط بین متغیرهای مشاهده شده با متغیرهای نهفته برازش بهتری دارد. در قدرت روابط علت و معلولی نیز گروه پسران در اکثر موارد برازش بهتری را نسبت به گروه دختران از خود نشان دادند. در گروه پسران، نشانگر‌ها پایایی بیشتری نسبت به گروه دختران داشتند. در ضرایب رگرسیون نیز به‌جز پیش‌بینی توانایی اولیه ریاضی توسط منابع آموزشی درون خانه و پیش‌بینی نگرش به ریاضی توسط مشارکت والدین، در سایر موارد دقت روابط در گروه پسران بیشتر از گروه دختران بود. در پاسخ‌گویی به همه سؤال‌ها، دختران با سوگیری سیستماتیک بیشتری نسبت به پسران عمل کرده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت عملکرد ریاضی و متغیرهای تأثیرگذار بر آن، در دو گروه پسران و دختران معانی مختلفی داشته و با دقت‌های متفاوتی اندازه‌گیری شده است.

کد مقاله 39393
تعداد بازدید 226

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397