• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش بینی خیانت زناشویی بر اساس عوامل خانوادگی زوجین مراجعه کننده به مراکز اورژانس‌ اجتماعی
تعداد صفحات 7
نویسنده حسین نازک‌تبار
مشخصات نشریه  اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی شماره 3
تاریخ انتشار فروردین و اردیبهشت - 1399
محدوده صفحات 235-229
زبان انگلیسی
کلید واژه روابط فرازناشویی  عوامل خانوادگی  شرایط خانوادگی  خیانت زناشویی  تمایل به روابط فرازناشویی  خیانت  ساری (شهرستان)  مراکز اورژانس اجتماعی  خیانت خانوادگی  گرایش به خیانت  شرایط مؤثر بر خیانت زناشویی  
چکیده مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر پیش بینی خیانت زناشویی بر اساس عوامل خانوادگی زوجین مراجعه کننده به مراکز اورژانس‌ اجتماعی شهرستان ساری است.
روش کار: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ آماری‌ پژوهش، شامل کلیه شامل کلیه زوجین مراجعه کننده به اورژانس‌ اجتماعی شهرستان ساری است. حجم‌ نمونه‌، 200 نفر تعیین شده که با روش نمونه‌گیری‌ خوشه ای تصادفی انتخاب شده اند.
یافته‌ها: رابطه بین شرایط اقتصادی گرایش به خیانت زناشویی زوجین در سطح خطای کوچک‌تر از 05/0 و اطمینان 95/0 معنی‌دار و معکوس است. هم چنین، بین دو متغیر شرایط اجتماعی گرایش به خیانت زناشویی زوجین نشان داد که رابطه بین این دو متغیر در سطح خطای کوچک‌تر از 01/0 و اطمینان 99/0 معنی‌دار و معکوس است. نتیجه آزمون همبستگی بین دو متغیر شرایط فرهنگی گرایش به خیانت زناشویی زوجین نشان داد که رابطه بین این دو متغیر در سطح خطای کوچک‌تر از 01/0 و اطمینان 99/0 معنی‌دار و معکوس است. رابطه بین شرایط مذهبی گرایش به خیانت زناشویی زوجین در سطح خطای کوچک‌تر از 05/0 و اطمینان 95/0 معنی‌دار و معکوس است. نهایتا نتیجه آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر شرایط تحصیلی گرایش به خیانت زناشویی زوجین نشان داد که رابطه بین این دو متغیر در سطح خطای کوچک‌تر از 05/0 و اطمینان 95/0 معنی‌دار و معکوس است.
نتیجه‌گیری: به نظر می رسد که شرایط خانوادگی زناشویی در افزایش گرایش افراد به روابط فرا زناشویی تاثیر به سزایی دارد.

کد مقاله 39148
تعداد بازدید 146

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397