• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی با ترس از تصویر بدنی و حمایت اجتماعی ادراک شده
تعداد صفحات 8
نویسنده سعید علوی
مشخصات نشریه ماهنامه رويش روانشناسي - انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان سال 9 شماره 5 پیاپی 50
تاریخ انتشار مرداد - 1399
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 70-63
زبان فارسی
کلید واژه حمایت اجتماعی  اینترنت  تصویر بدنی  حمایت اجتماعی ادراک‌ شده  میزان استفاده از اینترنت  شبکه‌های اجتماعی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  نگرانی از تصویر بدنی  میزان استفاده  میزان استفاده از رسانه  رسانه‌های اجتماعی  شبکه‌های مجازی  قیامدشت (شهرستان)  
چکیده شبکه­ های اجتماعی ابزارهایی هستند که افراد با استفاده از آن­ ها با یکدیگر به صورت مجازی ارتباط برقرار می­ کنند. متغیرهای حمایت اجتماعی ادراک­ شده و ترس از تصویر بدنی که با ارتباطات و تاثیر پذیری افراد از یکدیگر ارتباط دارند با میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی در ارتباط هستند. هدف پژوهش حاضر مقایسه رابطه بین میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی با ترس از تصویر بدنی و حمایت اجتماعی ادراک­ شده بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را مردم ساکن جنوب شهر قیامدشت در سال 1398 تشکیل ­دادند که 89 نفر از میان آن­ها (33 نفر زن و 56 نفر مرد) به روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسش­نامه­ های ترس از تصویر بدنی لیتلتون (2005)، حمایت اجتماعی ادراک شده زیمت و همکاران (1988) و میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی رسول آبادی (1394) پاسخ دادند. نتایج بر اساس ضریب همبستگی پیرسون تحلیل و بررسی شد. یافته­ های پژوهش حاکی از آن بود که متغیر ترس از تصویر بدنی با میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی رابطه مثبت و معنادار داشت (01/0 > P ، 43/0 = r ) که معناداری این روابط در زنان بیشتر از مردان بود. هم­چنین متغیر حمایت اجتماعی ادراک شده با میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی رابطه معنادار و منفی داشت (01/0 > P ، 35/0- = r ) که این معناداری در مردان بیشتر از زنان بود. بنابراین می­ توان نتیجه گرفت که با افزایش میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی، میزان حمایت اجتماعی ادراک­ شده کاهش و ترس از تصویر بدنی افزایش می­ یابد و بالعکس.

کد مقاله 39039
تعداد بازدید 157

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397