عنوان | بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایرانی |
تعداد صفحات | 25 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوفصلنامه مطالعات رفتار مصرف کننده - دانشگاه کردستان شماره 1 |
تاریخ انتشار | بهار و تابستان - 1399 |
محدوده صفحات | 71-47 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زن ایرانی ایران زنان کارآفرین توسعه کارآفرینی زنان کرمان کارآفرینی زنان کسب و کار توسعه کارآفرینی کسب و کارهای کارآفرینانه گیلان (استان) کردستان (استان) توسعه کارآفرینی زنان در ایران رشد کسب و کار مرکزی (استان) کسب و کار زنان کسب و کارهای کوچک کسب و کارهای متوسط استراتژیهای رشد کسب و کارهای زنان |
چکیده |
بسیاری از کارآفرینان، سیاست گذاران و محققان، رشد کسب و کار را به عنوان یک پیامد کلیدی از شرکت های جدید و جوان در نظر می گیرند. اما چرا بعضی از شرکت ها همچنان به ایجاد اشتغال و پیدا کردن راه حل های نوآورانه برای مشکلات قدیمی ادامه می دهند. در حالیکه دیگر شرکت ها کوچک باقی می مانند. درک بهتر عوامل مهم بر رشد زنان کارآفرین، به آنها برای موفقیت در کسب و کار خود کمک خواهد کرد. روش پژوهش: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی با رویکرد داده بنیاد برای شناسایی راهبردهای مؤثر بر رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان است. جامعه آماری شامل کارآفرینان زن در استان های گیلان، خراسان، مرکزی، کردستان و کرمان، از 5 منطقه جغرافیایی (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) ایران در سال 1397 می باشد. نمونه آماری بصورت هدفمند شامل 15 نفر از زنان کارآفرین از 5 استان انتخاب گردید. روش گردآوری داده ها در این پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته و تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از کدگذاری در سه مرحله (باز، محوری و انتخابی) انجام شد. یافته ها: نتایج این پژوهش شناسایی مجموعه ای از راهبردهای موثر بر رشد کسب و کارها می باشد که عبارتند از «راهبردهای بازاریابی (توسعه بازار، توسعه محصول، نفوذ در بازار، تمایز و تنوع گرایی) راهبرد شیوه های کسب و کار (مشتری مداری، آموزش، استفاده از فناوری روز، شبکه سازی و چابکی) و راهبرد گرایش کارآفرینانه (گرایش نوآوی، ریسک پذیری و پیش فعالی) و در نهایت مدل مفهومی ارائه شده است. |
کد مقاله | 38716 |
تعداد بازدید | 213 |
|