عنوان | واکاوی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان شهر تهران از برندهای لوکس (مورد مطالعه: صنعت پوشاک) |
تعداد صفحات | 25 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مديريت كسب و كار نوآورانه - مصوب دانشگاه آزاد شماره 2 پیاپی 46 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1399 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 373-349 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تهران زنان شهر تهران صنعت پوشاک قصد خرید خرید زنان تناسب خود نگرش به برند دلبستگی به برند ترجیح برند ارزش ویژه برند برندهای لوکس |
چکیده |
با توجه به رقابت روزافزون موجود در صنایع بزرگ، شرکتها برای جذب مشتریان بیشتر به سمت محصولات خود، تلاش بسیاری میکنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکانپذیر نخواهد بود. لذا، پژوهش حاضر به بررسی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان از برندهای لوکس میپردازد. جامعهی آماری این پژوهش شامل تمامی بانوان شهر تهران است که در پاییز 1397 از برندهای لوکس پوشاک خریداری کردهاند. روش نمونهگیری، غیر تصادفی در دسترس بوده است و برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه، مشتمل بر 37 گویه استفاده شده است. حجم نمونه با توجه به فرمول کلاین حداقل 200 نفر در نظر گرفته شد. جهت آزمون دادههای جمع آوریشده، روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار اسمارت پی ال اس مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که فرضیه اثر تناسب خود بر قصد خرید مورد تأیید قرار نگرفته اما سایر فرضیههای پژوهش تأیید شده است. |
کد مقاله | 38543 |
تعداد بازدید | 208 |
|