• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیامدهای تأخیر فرزندآوری در شهر اهواز
تعداد صفحات 23
نویسنده جعفر کردزنگنه - علی قاسمی‌ اردهایی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق) - شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده - علمی پژوهشی پیاپی 85
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 145-123
زبان فارسی
کلید واژه باروری زنان  فرزندآوری  زنان متأهل  روابط نسلی  پیامدها  باروری طبیعی  تأخیر در اولین فرزندآوری  فرزندآوری تأخیری  میانجی دستیابی به اهداف  اختلال در روابط بین نسلی  اختلال در روند باروری  فرزندآوری طبیعی  اختلال در فرزندآوری  اهواز (شهرستان)  
چکیده وقتی زنان تولد اولین فرزند خود را به تأخیر می‌اندازند و سن فرزندآوری در رتبه‌ی اول بالا رود، به‌ خاطر کاهش طول دوره‌ی باروری و خطرات بارداری در سنین بالاتر، میزان باروری کاهش پیدا می­کند. مطالعه‌ی حاضر با روش کیفی و با هدف واکاوی پیامدهای تعویق فرزندآوری در بین زنان شهر اهواز انجام شده است. جهت گردآوری داده­ ها با 30 زن متأهل مصاحبه‌ی عمیق انجام شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که تأخیر در فرزندآوری یکی از الگوهای جدید باروری در جامعه است که همانند تصمیم به باروری در سطح خرد و بین زوجین انجام می­ شود، اما از طرفی هم خود متأثر از بسترهای خرد و کلان جامعه است. بر این اساس و با توجه به تجزیه و تحلیل مصاحبه­ های عمیق انجام‌شده پیامدهای تعویق فرزندآوری را می­ توان در سه مقوله‌‌ی میانجی دست­یابی به اهداف، اختلال در روابط میان بین ‌نسلی و اختلال در روند باروری و فرزندآوری طبیعی دسته ­بندی کرد.

کد مقاله 38434
تعداد بازدید 150

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397