ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان معادله تشخیصی دانش‌آموزان موفق و ناموفق بر اساس مؤلفه‌های فردی (عزت نفس، درگیری مدرسه‌ای و جنسیت)
تعداد صفحات 18
نویسنده زهره کیانی - نادره سهرابی شکفتی - سلطانعلی کاظمی - محمد خیر
مشخصات نشریه فصلنامه روش‌ها و مدل‌های روان‌شناختی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 10 پیاپی 37
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 176-159
زبان فارسی
کلید واژه افت تحصیلی  دانش‌آموزان دختر  موفقیت تحصیلی  شیراز  عوامل فردی  عملکرد تحصیلی  عزت نفس  دانش‌آموزان موفق و ناموفق  عزت نفس دانش‌آموزان  دانش‌آموزان پسر  عدم موفقیت تحصیلی  دانش‌آموزان پایه دهم  دانش‌آموزان متوسطه اول  درگیری مدرسه‌ای  
چکیده این پژوهش با هدف تبیین معادله تشخیصی دانش‌آموزان موفق و ناموفق بر اساس مولفه‌های فردی (عزت نفس، در گیری مدرسه ای و جنسیت) در دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه اول شهر شیراز انجام گرفت. نوع مطالعه مقطعی توصیفی- تحلیلی و کاربردی است. جامعه آماری دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه اول شهر شیراز می باشد که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. حجم نمونه شامل 400 (200 نفر دختر و نفر 200 پسر) می‌باشد به منظور سنجش میزان درگیری مدرسه‌ای از پرسشنامه درگیری مدرسه ای مرکز ملی دنور آمریکا (2006 ) و به منظور سنجش عزت نفس دانش‌آموزان از مقیاس عزت نفس کوپراسمیت (1967) استفاده شد برای دستیابی به تفاوت های گروهی و مهمتر از آن، برای پیش بینی عضویت گروهی و دستیابی به معادله ممیز، روش آماری تحلیل ممیز به کار رفت این تحلیل با روش همزمان صورت گرفت. نتایج تحلیل داده ها نشان داد متغیرهای عزت نفس، درگیری مدرسه ای، قدرت تفکیک دانش‌آموزان موفق و مقایسه با دانش‌آموزان ناموفق را دارد به عبارت دیگر، همبستگی میان متغیرهای مذکور با احتمال وجود موفقیت تحصیلی مثبت به دست آمد.

کد مقاله 38326
تعداد بازدید 232

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397