عنوان | مقایسه رفتار کلیشهای، خودپنداره و جامعهپذیری دانشآموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه شاوور |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سال 62 شماره 4.1 |
تاریخ انتشار | آذر و دی - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 324-314 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جامعهپذیری نقشهای جنسیتی کلیشههای جنسیتی دانشآموزان دختر سازگاری اجتماعی خودپنداره دانشآموزان خودپنداره خودپنداره تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی دانشآموزان پسر مدارس مختلط جامعهپذیری دانشآموزان رفتار کلیشهای مدارس غیرمختلط شاوور (منطقه) |
چکیده |
مقدمه: هدف از این پژوهش مقایسه رفتار کلیشه ای، خود پنداره و جامعه پذیری دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه شاوور بود. روش کار: روش پژوهش علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه شاوور و نمونه آن را 370 نفر دانش آموز (166 نفر از مدارس مختلط و 204 نفر از مدارس غیرمختلط) که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند، تشکیل می داد. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل، پرسشنامه نقش جنسیتی بم و پرسشنامه خودپنداره تحصیلی یی یسن چن استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس دوطرفه استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد بین کلیشه های جنسیتی، خودپنداره و جامعه پذیری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: علاوه بر این، نتایج جدول نشان میدهد بین کلیشه های جنسیتی، خودپنداره و جامعه پذیری دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط تفاوت معناداری وجود دارد ( 001/0 P < ). |
کد مقاله | 38273 |
تعداد بازدید | 185 |
|