عنوان | مطالعه عوامل مؤثر بر آگاهی از مد و مصرف مد حجاب؛ مورد مطالعه: زنان شهر اصفهان |
تعداد صفحات | 19 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه جامعهشناسی کاربردی (پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان سابق) - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 31 شماره 2 پیاپی 78 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1399 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 141-123 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | حجاب مد زنان اصفهان اصفهان زنان محجبه آگاهی از مد مد حجاب منابع شناخت مد انگیزه مد سبک لباس پوشیدن منحصر به فردی در مد مصرف مد |
چکیده |
مد بخشی از فرهنگ مصرفکننده محسوب میشود که مصرف آن، هویت اجتماعی فرد را به نمایش میگذارد. زنان در جامعۀ اسلامی، از مد حجاب به سبکهای مختلف استفاده میکنند. هدف پژوهش حاضر، مطالعۀ عوامل مؤثر بر آگاهی از مد و مصرف مد حجاب است. پژوهش از نوع کاربردی است که با روش توصیفی - پیمایشی انجام شده و جامعۀ آماری زنان محجبه در شهر اصفهان است. دادهها با روش نمونهگیری در دسترس از تعداد 384 نفر جمعآوری شدند. تحلیل دادهها با استفاده از رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرمافزار PLS انجام شد. نتایج نشان دادند عوامل منابع شناخت مد، سبک لباس پوشیدن و منحصربهفردی مد بر آگاهی از مد مؤثرند و انگیزۀ مد بر آن تأثیر ندارد. علاوه بر آن، عوامل انگیزۀ مد، سبک لباس پوشیدن و آگاهی از مد بر مصرف مد حجاب مؤثر بودهاند. نتایج این پژوهش سبب درک بهتر پدیدۀ مد حجاب در جامعه میشوند. |
کد مقاله | 38139 |
تعداد بازدید | 209 |
|