• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی هیجانات مصرفی ارتباطی متأثر از مسکات‌های ورزشی شناخته شده در تبیین قصد رفتاری مصرف کنندگان: اثر تعدیلگری جنسیت
تعداد صفحات 14
نویسنده رسول نوروزی سیدحسینی - عرفان مرادی
مشخصات نشریه  مديريت ارتباطات در رسانه هاي ورزشي - دانشگاه پيام نور سال 7 شماره 4 پیاپی 28
تاریخ انتشار تابستان - 1399
محدوده صفحات 36-23
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  لذت  رفتار مصرف کننده  قصد رفتاری  دانشجویان تربیت بدنی  برانگیختگی  رفتار مصرفی  هیجانات مصرفی  مسکات ورزشی  برند پوما  
چکیده هیجانات مصرفی از منظر مصرف‌کنندگان می‌تواند زمینه‌ساز درگیری ذهنی آنان با محصول مورد نظر شود و این درگیری ذهنی زمانیکه با ورزش و پدیده‌های مرتبط با آن از قبیل نمادها یا مسکات‌های ورزشی پیوند خورده باشند. بنابراین هدف از پژوهش حاضر واکاوی هیجانات مصرفی- ارتباطی متأثر از مسکات‌های ورزشی شناخته‌شده (نمونه مورد مطالعه: برند پوما) در تبیین قصد رفتاری مصرف‌کنندگان با ملاحظه‌ای اثر تعدیلگری جنسیت است. روش‌شناسی پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی بوده و بر اساس هدف از نوع مطالعات کاربردی می‌باشد؛ جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشکده‌های تربیت‌بدنی بودند که برآورد حجم نمونه‌ی این گروه مبتنی بر اهداف و فرضیات پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS Sample power صورت پذیرفت و با استفاده از ابزار در نظر گرفته شده (پرسشنامه) فرضیات مدنظر با بهره‌گیری از روش‌های آماری توسط نرم افزار Smart PLS 3 تحلیل شدند. یافته‌های این پژوهش حکایت از آن داشت که به صورت کلی هیجانات مصرفی متشکل از انگیختگی و لذت بر قصد رفتاری مصرف‌کنندگان متأثر از مسکات‌ ورزشی پوما اثری مثبت و معنادار دارد؛ از سوی دیگر نقش و اثر تعدیلگری جنسیت در ارتباط علّی بین انگیختگی بر قصد رفتاری رد و برای لذت بر قصد رفتاری این اثر تأیید شد. به بیانی دیگر در نمونه مورد بررسی جنسیت شدت رابطه بین لذت بر قصد رفتاری را تعدیل کرده است. از این‌رو به بازاریابان و متصدیان امر پیشنهاد می‌شود ویژگی‌های روانشناختی- ارتباطی (احساس لذت) گروه‌های مختلف متأثر از مسکات‌های ورزشی شناخته‌شده را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

کد مقاله 38129
تعداد بازدید 147

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397