عنوان | بازنمایی مردانگی در آگهیهای تبلیغاتی مجلات خانوادگی |
تعداد صفحات | 21 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه جامعهپژوهی فرهنگی - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - علمی پژوهشی سال 10 شماره 3 پیاپی 33 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 99-79 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | کلیشههای جنسیتی مردانگی بدن مرد مدیریت بدن سبک زندگی نشانهشناسی تبلیغات تجاری نشریات خانواده تبلیغات تجاری نشریات تصاویر مجلات ابژه جنسی سبک زندگی مردان نشریه سیب سبز نشریه زندگی ایده آل نشریه زندگی ایرانی نشریه زندگی مثبت |
چکیده |
هدف از این پژوهش مطالعه سبک زندگی مردان در آگهی های تبلیغاتی مجلات خانوادگی می باشد. از این رو با استفاده از نظریه گیدنز در حوزه سبک زندگی و روش نشانه شناسی بارت در پی پاسخ به این پرسش است که: آگهی های تبلیغاتی مجلات خانوادگی معاصر سبک زندگی مبتنی بر کلیشه های جنسیتی مردانه را روایت می کنند؟ در این راستا هویت فردی، هویت اجتماعی، کالا پرستی، مدیریت بدن و شور و شعف به عنوان مولفه های نظری سبک زندگی در مجلات خانوادگی می باشد. میدان پژوهش مجلات خانوادگی و واحد مشاهده تصاویر تبلیغاتی موجود در این مجلات می باشد. یافته های پژوهش بر مبنای نمونه آماری که همانا چهار نشریه سیب سبز، زندگی ایده ال، زندگی ایرانی و زندگی مثبت است، دلالت بر آن دارد که آگهی های تبلیغاتی سبک های زندگی نوینی از مردانگی بر مبنای مصرف برساخت می کنند. مردان بیشتر در حالت خرید و اوقات فراغت بازنمای می شوند، محصولات آرایشی و بهداشتی مصرف می کنند و تلاش می کنند که به نقش های که تا پیش از این در حوزه سبک زندگی زنان قرار داشت، نزدیکتر شوند. در این میان مفهوم نوین مردانگی با بدن مردانه در هم آمیخته شده است. |
کد مقاله | 38101 |
تعداد بازدید | 199 |
|