عنوان | مقایسه کیفی سواد رسانهای با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی در بین دانشآموزان دختر و پسر شهر ایلام از دیدگاه اساتید زن |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشنامه زنان سال 10 شماره 4 پیاپی 30 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 207-191 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشآموزان دختر ایلام ابعاد اخلاقی دیدگاه زنان شبکههای اجتماعی دانشآموزان دختر دبیرستانی فضای مجازی استادان زن دانشگاه دانشآموزان پسر دبیرستانی دیدگاه اساتید بعد شناختی دختران ایلام سواد رسانهای دانشآموزان پسر ابعاد احساسی فیلترینگ اطلاعات |
چکیده |
یکی از مواردی که در تمامی اقشار جامعه مورد توجه است؛ سواد رسانه ای می باشد. سواد رسانه ای در فضای مجازی باعث ایجاد پدیده نوینی با عنوان فیلترینگ اطلاعات در شبکه های اجتماعی شده است. در این تحقیق به این سوال اصلی مبنی بر این که آیا بین سواد رسانه ای و فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی در بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد؟ پرداخته شده است. روش این تحقیق ترکیبی و از نوع کیفی و کمی می باشد. برای تعیین متغیرهای مورد بررسی از دیدگاه اساتید زن که دارای فرزند دبیرستانی بودند بهره گرفته شده است. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهر ایلام به تعداد 4218 نفر می باشند که پرسشنامه ها بین 351 نفر توزیع گردید. با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن و ساین تست به ارزیابی فرضیه های تحقیق از ابعاد مختلف پرداخته شده و از سوی دیگر بر مبنای ضریب همبستگی اسپیرمن بین سواد رسانه ای و ابعاد آن با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی رابطه وجود دارد. |
کد مقاله | 37872 |
تعداد بازدید | 281 |
|