• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر آموزش فرزندپروری مثبت به والدین بر مشکلات رفتاری و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان پرخاشگر دوره ابتدایی
تعداد صفحات 20
نویسنده امید عیسی نژاد - توحید سعیدی - الهه علیپور
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات روانشناسي تربيتي - دانشگاه سیستان و بلوچستان - با همکاری انجمن ایرانی - علمی پژوهشی پیاپی 35
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 210-191
زبان فارسی
کلید واژه فرزندپروری  رفتار کودکان  پرخاشگری  رفتار فرزندان  مسئولیت‌پذیری  کودکان دبستانی  آموزش والدین  پرخاشگری کودکان  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  اختلالات رفتاری  برنامه فرزندپروری مثبت  پرخاشگری فرزند  فرزندپروری مثبت  آموزش فرزندپروری  لردگان (شهرستان)  دانش‌آموزان پرخاشگر  
چکیده هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش فرزندپروری مثبت به والدین بر تقویت حس مسئولیت ­پذیری دانش ­آموزان پرخاشگر دوره­ ابتدایی و کاهش مشکلات رفتاری آن­ها بود. روش پژوهش نیمه­ آزمایشی و جامعه آماری این پژوهش شامل تمام والدین دارای کودکان پرخاشگر دوره ابتدایی شهرستان لردگان در سال 1395 بود که نمونه­ ای مشتمل بر والدین 30 دانش­ آموز پرخاشگر دوره­ ابتدایی روش نمونه­ گیری تک­ مرحله­ ای انتخاب و به­ صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه انتظار جایگزین­ شدند. برنامه فرزند­پروری مثبت ساندرس در قالب 8 جلسه 120 دقیقه ­ای به والدین گروه آزمایش آموزش داده شد. ابزار پژوهش شامل مقیاس پرخاشگری رابطه­ ای و آشکار کودکان دبستانی شهیم (ORA)، چک­ لیست تجدید نظر شده­ مشکلات رفتاری (RBPC) و مقیاس مسئولیت­ پذیری پرسشنامه روانشناختی کالیفرنیا (CPI) بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکوا) نشان داد که برنامه فرزندپروری مثبت تاثیر معناداری بر کاهش پرخاشگری و مشکلات رفتاری و افزایش سطح مسئولیت­ پذیری دانش­ آموزان پرخاشگر دوره­ ابتدایی دارد. نتایج پژوهش حاضر نشان­ داد آموزش برنامه فرزندپروری مثبت به والدین منجر به کاهش مشکلات رفتاری دانش­ آموزان پرخاشگر و افزایش سطح مسئولیت­ پذیری آن­ها می­ شود.

کد مقاله 37831
تعداد بازدید 229

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397