• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی پیامدهای اجتماعی ملی و بین‌المللی موفقیت زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای ورزشی بین‌المللی
تعداد صفحات 15
نویسنده منا فرزادفر - بهرام  یوسفی - شهاب بهرامی
مشخصات نشریه فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش - دانشگاه گیلان سال 8 شماره 3 پیاپی 19
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 195-181
زبان فارسی
کلید واژه زن مسلمان  ورزش زنان  موفقیت زنان  پیامدهای اجتماعی  زنان ورزشکار  رویدادهای ورزشی  رویدادهای ورزشی بین‌المللی  پیامدهای ملی  پیامدهای بین‌المللی  موفقیت‌های ورزشی  ورزشکاران مسلمان  
چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی پیامدهای اجتماعی ملی و بین المللی موفقیت زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی انجام شد.
روش‌شناسی: برای این منظور از روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه تحقیق حاضر شامل ورزشکاران زن مسلمان است که سابقه و تجربه (زیسته) در رویدادهای بزرگ برون مرزی را داشتند. روش نمونه گیری به صورت هدفمند انتخاب شد و در نهایت با 7 نفر از ورزشکاران مصاحبه شد. ابزار گردآوری داده­ ها مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و گردآوری داده­ ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت (2+7). برای تجزیه و تحلیل داده­ ها از روش کدگذاری و ایجاد کدهای سرشاخه تا رسیدن به مدل سلسله مراتبی استفاده شد. همچنین جهت تجزیه و تحلیل داده­ ها از نرم افزار تحلیل داده­ های کیفی ان ویوو نسخه 10 استفاده شد.
یافته‌ها: یافته­ ها نشان داد پیامدهای موفقیت زنان ورزشکار مسلمان در روایدادهای بین المللی، در دو طبقه: 1. پیامدهای ملی، که شامل افزایش غرور و اعتماد به نفس در جامعه و 2. پیامدهای بین المللی که شامل، شناساندن دین اسلام به سایر ملل، ارتباط و استحکام ملت­ها و عدم ایجاد محدودیت حجاب و پوشش زنان ورزشکار مسلمان است.
نتیجه‌گیری: با توجه به نیازی که جامعه ما به خودباوری و حس اعتماد به توانایی­ های زنان خود دارد، موفقیت­های ورزش بانوان جایگاه ویژه ­ای می یابد. موفقیت زنان در میادین بین المللی ورزشی از مهم ترین عوامل خنثی کننده تبلیغات دروغین و تصحیح نگاه جهانیان به جایگاه زن مسلمان می­ شود.

کد مقاله 37687
تعداد بازدید 161

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397