• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پدیدارشناسی کژکاری‌های جنسی در مصدومان شیمیایی شهر سردشت
تعداد صفحات 11
نویسنده بختیار ملکاری - کیومرث فرح‌بخش - نورعلی فرخی - عبدالله معتمدی
مشخصات نشریه فصلنامه طب جانباز - پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان - علمی پژوهشی شماره 1 پیاپی 46
تاریخ انتشار زمستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 73-63
زبان فارسی
کلید واژه تمایلات جنسی  پدیدارشناسی  سردشت (شهرستان)  کژکارکردی جنسی زنان  جانبازان شیمیایی  کژکاری‌های جنسی  بمباران شیمیایی  جنگ شیمیایی  مصدومیت شیمیایی  
چکیده اهداف: کژکاری‌های جنسی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند نقش اساسی در سلامت و سازگاری فردی و اجتماعی افراد داشته باشد. مصدومیت شیمیایی یکی از مواردی است که با ایجاد تغییرات ارگانیک و سایکولوژیک در مصدومان زن و مرد می‌تواند به‌ عنوان یک عامل جدی در پیدایش یا تشدید کژکاری‌های جنسی تلقی شود. هدف این پژوهش، شناسایی کژکاری‌های جنسی در مصدومان شیمیایی شهر سردشت بود.
مشارکت‌کنندگان و روش‌ها: این تحقیق کیفی پدیدارشناسی در سال 1397 با استفاده از روش نظریه زمینه‌ای در بین تمامی مصدومان شیمیایی شهر سردشت انجام شد. ابتدا پرسش‌نامه تمایل جنسی هالبرت بین افراد شناسایی‌ شده توزیع شد و از میان مصدومان با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند، تعداد 60 مصدوم شیمیایی (30 زن و 30 مرد) که نمره پایینی به دست آوردند، برای مشارکت در پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ ساختار یافته استفاده شد. تمامی مصاحبه‌ها ضبط و سپس دست‌نویس شد و در نهایت اطلاعات با استفاده از الگوی هفت‌ مرحله‌ای نظریه زمینه‌ای کلایزر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: کد محوری کژکاری‌های جنسی چندگانه دربرگیرنده 9 کد انتخابی بود. کدهای انتخابی توام با مفاهیم اولیه و ثانویه خود مورد شناسایی قرار گرفتند.
نتیجه‌گیری: کژکاری‌های جنسی شناسایی‌ شده شامل خلل در آغازگری روابط جنسی، فقدان برانگیختگی جنسی، عدم ادراک اوج لذت جنسی، بدکارکردی اندام‌های تناسلی، دلزدگی جنسی، خلل در توانایی جنسی، اختلال نعوظ، خلل چندسویه در فرآیند انزال و اختلال خودارضایی بودند.

کد مقاله 37650
تعداد بازدید 199

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397