• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه میان جو عاطفی خانواده و ادراک از محیط مدرسه با اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر اهواز
تعداد صفحات 17
نویسنده نورا ارجمند - کبری کاظمیان مقدم
مشخصات نشریه فصلنامه خانواده و پژوهش شماره 4 پیاپی 45
تاریخ انتشار زمستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 159-143
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  جو عاطفی خانواده  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  دانش‌آموزان دوم دبیرستان  جو خانواده   ادراک از محیط کلاس  ادراک از محیط مدرسه  اشتیاق تحصیلی  جو عاطفی  اهواز (شهرستان)  
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان جو عاطفی خانواده و ادراک از محیط مدرسه با اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر اهواز بوده است. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی است. نمونه آماری 341 نفر بودند که به روش نمونه‌­گیری خوشه ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌­های پژوهش شامل پرسشنامه جو عاطفی خانواده هیل برن (1964)، آزمون اشتیاق تحصیلی فردریکس و همکاران (2004) و آزمون ادراک از محیط کلاس جنتری و همکاران (2002) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده­‌ها از روش های آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف ‌معیار و روش های آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون و تجزیه تحلیل رگرسیون چندمتغیری استفاده شده است. یافته‌­های پژوهش نشان دادند که میان نمره کل مقیاس جو عاطفی و حیطه‌های آن با نمره کل مقیاس اشتیاق تحصیلی و مؤلفه‌­های آن، در سطح آلفای 0/05 > p رابطۀ معنادار وجود دارد و مؤلفه­‌های ادراک از محیط کلاس با مؤلفه‌­های اشتیاق تحصیلی دانش آموزان در سطح اطمینان 0/01 > p رابطۀ معنادار دارند و در رابطه چندگانه مؤلفه‌­های ادراک از محیط کلاس، جو عاطفی خانواده و مؤلفه­‌های اشتیاق تحصیلی توان پیش‌­بینی پایینی داشتند. نتایج پژوهش نشان داد که میزان اشتیاق تحصیلی دانش آموز به مدرسه تا حدود زیادی به جو عاطفی خانواده و میزان ادراک آنها نسبت به محیط کلاس همبسته است.

کد مقاله 37550
تعداد بازدید 226

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397