عنوان
|
تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبکهای تصمیمگیری خرید |
تعداد صفحات
|
23 |
نویسنده
|
ابراهیم زارع پور نصیرآبادی - سید حمید خداداد حسینی - اسداله کردناییچ - فرشته منصوری مؤید |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهشهاي مديريت در ايران - دانشگاه تربيت مدرس شماره 3 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1398 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
211-189 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
هویت جنسیتی تهران هویت شخصی وفاداری سبک تصمیمگیری الگوی مصرفی تصمیمگیری خرید وفاداری به برند
|
چکیده
|
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبکهای تصمیمگیری خرید است. پژوهش حاضر از نظر هدف کـاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی اسـت. دادههای این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرفکنندگان لوازمخانگی در شهر تهران و در قالب نمونهگیری خوشهای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه بوده است. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و در قالب نرمافزار Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. یافتههای پژوهش نشان داد که هویت جنسیتی بر وفاداری به برند، هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف تأثیر دارد. همینطور هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف نیز بر وفاداری تأثیر دارد و در نهایت هویت شخصی و الگوی مصرف بر سبکهای تصمیمگیری خرید تأثیر دارد.
|