| عنوان | تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبکهای تصمیمگیری خرید |
| تعداد صفحات | 23 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران شماره 3 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1398 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 211-189 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | هویت جنسیتی تهران هویت شخصی وفاداری سبک تصمیمگیری الگوی مصرفی تصمیمگیری خرید وفاداری به برند |
| چکیده |
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبکهای تصمیمگیری خرید است. پژوهش حاضر از نظر هدف کـاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی اسـت. دادههای این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرفکنندگان لوازمخانگی در شهر تهران و در قالب نمونهگیری خوشهای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه بوده است. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و در قالب نرمافزار Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. یافتههای پژوهش نشان داد که هویت جنسیتی بر وفاداری به برند، هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف تأثیر دارد. همینطور هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف نیز بر وفاداری تأثیر دارد و در نهایت هویت شخصی و الگوی مصرف بر سبکهای تصمیمگیری خرید تأثیر دارد. |
| کد مقاله | 37377 |
| تعداد بازدید | 319 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...