| عنوان | ارایه مدلی فرهنگی جهت توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری به روش کیفی |
| تعداد صفحات | 14 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه جغرافیایی سرزمین سال 16 پیاپی 61 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1398 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 138-125 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | اشتغال زنان فرهنگ کار توانمندسازی زنان تهران هویت محلهای مطالعه کیفی مدیریت شهری مدل فرهنگی رشد کسب و کار کسب و کار خانگی فرهنگسازی محله محوری ارائه مدل رویکرد محله محوری فرهنگسازی اشتغال زنان تقویت فرهنگ کار تقویت هویت محلی |
| چکیده |
در این پژوهش به منظور ارایه مدل فرهنگی توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری به روش کیفی، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 621 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 186 شاخص اصلی؛ در شش بعد و 27 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 32 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا مدل توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری در شش بعد کسب و کار خانگی، فرهنگ سازی اشتغال زنان، تقویت فرهنگ کار، تقویت هویت محلی، رویکرد محله محوری در مدیریت شهری و توانمندسازی زنان ارائه شد. |
| کد مقاله | 37370 |
| تعداد بازدید | 386 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...