• صفحه‌نخست
  • بانک محتوای علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌مرکز‌تحقیقـــات‌زن‌وخانـــواده
عنوان بررسی نقش رسانه بر نگرش زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی
تعداد صفحات 8
نویسنده حسین عیدی - امین رضا بخشی چناری - معصومه فدایی ده چشمه
مشخصات نشریه فصلنامه مديريت ارتباطات در رسانه هاي ورزشي - دانشگاه پيام نور - علمی ترویجی سال 7 شماره 1 پیاپی 25
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 50-43
زبان فارسی
کلید واژه زن مسلمان  زن ایرانی  ورزش  دانشجویان دختر  رسانه  ورزش زنان  مشارکت زنان در ورزش  دیدگاه زنان  نگرش زنان  مشارکت ورزشی  فعالیت ورزشی  تأثیر رسانه  دانشجویان دکتری  فعالیت‌های ورزشی زنان  نگرش زنان به فعالیت‌های ورزشی  زنان ورزشکار  تماشای ورزش   دانشجویان تربیت بدنی  نگرش به ورزش  دانشجویان کارشناسی  دانشجویان کارشناسی ارشد  المپیک  دانشگاه رازی  تماشای مسابقه  مسابقات ورزشی  مسابقات جهانی  
چکیده زنان از دیرباز با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی مواجه بوده‌اند که از جمله می‌توان به فقدان فرصت و امکان برای انجام فعالیت ورزشی یا ممنوعیت پرداختن به آن در تاریخی نه‌ چندان دور، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه، تبعیض رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری ورزش زنان، عدم تمایل حامیان مالی از ورزش زنان و غیره اشاره کرد، همچنین با توجه به اهمیت ورزش زنان از جنبه‌های مختلف جسمانی، روحی، اجتماعی و سیاسی و نیز عدم گسترش یافتگی ورزش در میان این قشر مهم جامعه، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نقش رسانه بر دیدگاه زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی پرداخته است. در این پژوهش روش تحقیق از نوع راهبرد تحقیقی گروه کانونی و ابزار آن مصاحبه است که به صورت میدانی انجام شده است، نمونه آماری این پژوهش تعداد 12 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دختر مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه رازی بودند که به صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافته‌های تحقیق نشان داد که زنان ایرانی با تماشای مسابقات و حضور ورزشکاران زن در مسابقات در هر سطحی باشد به خصوص در سطح جهانی و المپیک احساس غرور و خوشحالی دارند و باخت در این مسابقات باعث دلسردی و ناراحتی آن‌ها نمی‌شود. همچنین یافته‌ها نشان داد که بازتاب رسانه‌ای حضور زنان در مسابقات به نوعی باعث پیشرفت ورزش بانوان در کشور می‌شود و باعث تبلیغ برای ورزش زنان مسلمان می‌شود.

کد مقاله 37368
تعداد بازدید 4

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





مرکز تحقیقات زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به مرکز تحقیقات زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397