• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش آسیب‌های شناختی در رفتار جنسی پرخطر مردان با سوء مصرف مزمن مت آمفتامین
تعداد صفحات 11
نویسنده هاشم جبرائیلی - علیرضا مرادی - مجتبی حبیبی عسگرآباد - طناز صیدی
مشخصات نشریه دوماهنامه اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی سال 21 شماره 6
تاریخ انتشار مهر و آبان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 397-387
زبان انگلیسی
کلید واژه متاآمفتامین  تهران  رفتارهای پرخطر  رفتارهای جنسی  رفتارهای پرخطر جنسی  معتادان مرد  انعطاف‌پذیری شناختی  عملکرد شناختی  آسیب‌های شناختی  کنترل اجرایی  توجه پیوسته  کنترل توجهی  
چکیده مقدمه: اثرات فوری مصرف مت آمفتامین بر رفتار جنسی پرخطر کاملاً مشخص است اما در مورد اثرات مصرف مزمن مت آمفتامین و آسیب‌های شناختی ناشی از آن بر رفتار جنسی پرخطر اطلاعات اندکی وجود دارد، لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اختلال در عملکردهای شناختی بر رفتار جنسی پرخطر مردانی با سوء مصرف مزمن مت آمفتامین انجام شد.
روش کار: مطالعه حاضر از نوع تحلیلی مقطعی است. جامعه آماری شامل تمام مردان مصرف کننده مت آمفتامین بود که در کمپ‌های ترک اعتیاد شهر تهران اقامت داشتند. از بین این جامعه نمونه‌ای به حجم 300 نفر از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با استفاده از آزمون پردازش سریع اطلاعات دیداری، آزمون ترایل میکینگ و پرسشنامه رفتار جنسی مورد ارزیابی قرار گرفت. داده‌ها بر مبنای آزمون‌های همبستگی و تحلیل رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از آن بود که توجه پیوسته (05/0 > P ، 13/0 - = r ) و کنترل توجهی (01/0 > P ، 17/0 = r ) با رفتار جنسی پرخطر همبستگی معناداری دارند. معادله رگرسیون به کار رفته جهت پیش بینی رفتار جنسی پرخطر از روی عملکردهای شناختی معنادار بود (01/0 > P ، 16/6 = F ). توجه پیوسته (05/0 > P ، 58/2 - = t ) و کنترل توجهی (01/0 > P ، 54/3 = t ) نقش معناداری در پیش بینی رفتار جنسی پرخطر داشتند.
نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد که آسیب شناختی و رفتار جنسی پرخطر در مصرف کنندگان مزمن مت آمفتامین بسیار متداول است و بخش از رفتار جنسی پرخطر در این گروه از افراد از آسیب­ های شناختی آن‌ها ناشی می‌شود.

کد مقاله 37194
تعداد بازدید 222

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397