عنوان | مقایسه کیفی و کمی نوازههای دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان بر اساس عامل جنسیت |
تعداد صفحات | 32 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای زبانشناختي در زبانهای خارجی - دانشگاه تهران شماره 3 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 958-927 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت معلمان زبان انگلیسی مدرسان زن جنسیت مدرس نوازش نوازه نوازه شونده نوازه گر مدرسان مرد نوازههای دریافتی |
چکیده |
پژوهش حاضر بر آن است تا به شیوهای کیفی و کمی، نوازههای دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبانآموزان زبان انگلیسی را با در نظر گرفتن عامل جنسیتِ مدرس مورد کنکاش قرار دهد. در مرحلۀ کیفی، شرکتکنندگان متشکل از 28 مدرس انتخاب گردید. انواع نوازههای دریافتی مدرسان به واسطه مصاحبههای نیمه ساختار یافته با آنها، مورد بررسی قرار گرفت و پرسشنامهای طراحی شد. پس از تأیید روایی و پایایی آن، پرسشنامه در اختیار 181 مدرس قرار داده شد و تفاوت نوازههای دریافتی مدرسان به لحاظ کمی مورد تحلیل واقع شد. یافته های کیفی نشان داد که مدرسان زن در مقایسه با مدرسان مرد، نسبت به دریافت نوازههای غیرکلامی مثبت، کلامی غیرشرطی منفی و کلامی شرطی منفی حساستر بودند. نتایج بخش کمی نیز نشان داد که میان بهرۀ نوازهای مدرسان زن و مرد از نظر حسی که در نتیجۀ دریافت انواع نوازههای غیرکلامی مثبت، عدم دریافت نوازه و کلامی شرطی منفی ایجاد میشود، تفاوت معنادار وجود دارد. |
کد مقاله | 37179 |
تعداد بازدید | 216 |
|