عنوان
|
بررسی جامعهشناختی تبلیغات تلویزیونی و تأثیر آن بر نگرش کارکنان زن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مصرف کالای خانگی |
تعداد صفحات
|
14 |
نویسنده
|
نرگس شادجو - باقر ساروخانی - مهرداد نوابخش |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن و جامعه (جامعهشناسی زنان سابق) سال 10 شماره 4 پیاپی 40 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1398 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
274-261 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
تلویزیون توسعه فرهنگی رسانه زنان کارمند مصرف دیدگاه زنان رسانه ملی دانشگاه آزاد اسلامی تبلیغ تأثیر رسانه تبلیغات تلویزیون تبلیغات رسانه تأثیر رسانه بر زنان تبلیغات تلویزیون ایران رسانههای جمعی کارمندان دانشگاه تبلیغات مصرفی رسانه مصرف کالا نگرش کارکنان مصرف کننده کالا کالای خانگی
|
چکیده
|
امروزه رسانههای جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه، ماهواره و اینترنت در امر تبلیغات نقش اساسی دارند. در این پژوهش با عنوان بررسی تاثیر تبلیغات رسانهای (تلویزیون) بر نگرش کارکنان زن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بر مصرف کالای خانگی، در مطالعات اکتشافی به اسناد و مدارک، کتاب ها، مجله ها و اینترنت مراجعه شد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بر انتخاب کالاهای خانگی، تاثیر تبلیغات بر افزایش تمایل به خرید و مصرف و همچنین بررسی رابطه میزان تحصیلات و متوسط درآمد و توجه به تبلیغات بوده است. برای روش پژوهش، از روش پیمایشی استفاده شده است. برای ابزار پژوهش از پرسشنامه ای با طیف لیکرت استفاده شده است. جامعه آماری از کارکنان زن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و حجم نمونه با جدول مورگان تعداد 317 نفر و برای اعتبار بیشتر 350 نفر درنظر گرفته شد. از این تعداد ۱۴۴ نفر زن و ۱۰۶ نفر مرد بودند. همچنین در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک استفاده شد. نتایج بررسی های انجام شده نشان داد که فرضیه های پژوهش در سطح کاملا معنی دار تایید شدند، با توجه به نتایج بدست آمده تاثیر تبلیغات بر مصرف کالای خانگی از نظر پاسخگویان مورد تایید قرار گرفت.
|