• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی دیدگاه‌های دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه در مورد معیارهای اجتماعی آموزشی انتخاب مدرسه غیر دولتی
تعداد صفحات 16
نویسنده خدیجه بزرگی نژاد - رضا  زارعی
مشخصات نشریه فصلنامه زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی سال 10 شماره 4 پیاپی 40
تاریخ انتشار زمستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 260-245
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  فیروزآباد (شهرستان)  مدرسه غیر دولتی  نگرش دانش‌آموزان دختر  دانش‌آموزان دبیرستانی  نگرش دختران  دیدگاه دانش‌آموزان  انتخاب مدرسه  معیارهای اجتماعی  دانش‌آموزان پایه یازدهم متوسطه  معیارهای آموزشی  مدیریت مدرسه  ویژگی‌های معلمان  امور انگیزشی  
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه‌های دانش‌آموزان دختر دوره­ متوسطه در مورد معیارهای اجتماعی-آموزشی انتخاب مدرسه­ غیردولتی انجام شد. روش انجام تحقیق کمّی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری، دانش‌آموزان دختر پایه­ یازدهم مدارس غیردولتی شهرستان فیروزآباد بود. حجم نمونه با جامعه مساوی و تعداد 119 دانش‌آموز بود. ابزار مورد استفاده، پرسش­نامه محقق ساخته در دو بعد اجتماعی -آموزشی شامل چهار مؤلفه­ اجتماعی (امور پرورشی، امور انگیزشی، ویژگی‌های معلمان و نتایج مدرسه) و پنج مؤلفه­ آموزشی (امکانات فیزیکی و آموزشی، کیفیت آموزشی، فناوری اطلاعات، ارزشیابی مستمر و مدیریت مدرسه) با 45 شاخص بود. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان، مؤلفه­ مدیریت مدرسه را مهم‌ترین معیار انتخاب مدرسه غیردولتی می‌دانند. هم­چنین ویژگی‌های معلمان و امور انگیزشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفت. ضمن این‌که از 45 شاخص پرسش­نامه، شاخص‌های آشنایی مدیر مدرسه با شیوه‌های علمی مدیریت، برخورداری از معلمان متخصص و ارتباطات دائمی معلمان با اولیاء، از دیدگاه دانش‌آموزان حائز بیشترین اهمیت بودند. در مجموع معیارهای اجتماعی با میانگین 04/5 و معیارهای آموزشی با میانگین 00/5 در انتخاب مدرسه دخالت داشتند.

کد مقاله 37007
تعداد بازدید 132

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397