عنوان | سنجش نقش عوامل خانوادگی و مدرسهای مؤثر در مهارتهای زندگی نوجوانان مقطع تحصیلی متوسطه دوم شهر تهران |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانسنجی (مصوب دانشگاه آزاد) پیاپی 24 |
تاریخ انتشار | بهار - 1397 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 136-119 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دختران نوجوان دانشآموزان دختر نوجوانان تهرانی تهران عوامل خانوادگی مهارتهای زندگی دانشآموزان دختر دبیرستانی نوجوانان دختر دبیرستان تهران دانشآموزان دبیرستانی دانشآموزان دوم دبیرستان دانشآموزان پسر دبیرستانی نوجوانان دبیرستانی دانشآموزان نوجوان دانشآموزان پسر پسران نوجوان عوامل مدرسهای |
چکیده |
هدف اصلی اين پژوهش بررسی نقش عوامل خانوادگی و مدرسه ای بر مهارتهای زندگی دختران و پسران نوجوان است. جامعه آماری اين پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران در سال تحصیلی 94– 1395 است. نمونه پژوهش شامل 220 نفر (114 نفر دختر و 106 پسر) از شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب تهران می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار اين پژوهش شامل پرسشنامه ويژگیهای دموگرافیک و عوامل خانوادگی و پرسشنامه عوامل مدرسه ای و پرسشنامه مهارتهای زندگی نوجوانان بود. داده های حاصل از اين پژوهش با روش تحلیل واريانس تک متغیره و آزمون تعقیبی شفه مورد تحلیل قرار گرفتند. نتايج نشان داد که در بین عوامل خانوادگی شغل پدر، سطح درآمد خانواده، رابطه والدين با يکديگر بر مهارتهای زندگی نوجوانان و در بین عوامل مدرسه ای رابطه معلمان و مديران و کارکنان مدرسه با دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی و علاقه به تحصیل در داشتن مهارتهای زندگی نوجوانان تأثیر دارد. |
کد مقاله | 36961 |
تعداد بازدید | 251 |
|