• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش نیروی انتظامی در احساس امنیت اجتماعی زنان گردشگر (مطالعه موردی: شهر زنجان)
تعداد صفحات 15
نویسنده منیژه احمدی - کبری خوند
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 13
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 207-193
زبان فارسی
کلید واژه امنیت اجتماعی  امنیت اجتماعی زنان  فضاهای شهری  نیروی انتظامی  امنیت زنان  امنیت  امنیت شهری  احساس امنیت  زن گردشگر  زنجان (شهرستان)  زنان و فضاهای شهری  گردشگری  پلیس  تأمین امنیت  نقش پلیس  امنیت زنان در فضای شهری  گردشگران  امنیت محیطی  امنیت فضایی زنان  فضاهای گردشگری  
چکیده زمینه: در ﺟﻬﺎن اﻣﺮوزی با توجه به حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی نیاز به تأمین اﻣﻨﯿﺖ زنان به منظور ایجاد زمینه ای برای حضور فعال، سالم و خلاقانه آنها در فضاهای شهری محسوس می باشد. شهر پایه و اساس توسعه گردشگری بوده و مقوله امنیت، به خصوص در حوزه زنان از مسائل مهم در توسعه گردشگری شهری است.
هدف : با توجه به اهمیت موضوع، هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نیروی انتظامی بر احساس امنیت اجتماعی گردشگران زن در شهر زنجان می باشد.
روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی-تحلیلی می باشد. جامعه آماری را گردشگران زن وارد شده به شهر زنجان در سال 1397 تشکیل داده اند که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد نمونه 384 به دست آمده است. جهت جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. روایی پرسشنامه از طریق قضاوت تعدادی از اساتید و کارشناسان حوزه گردشگری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.84 به دست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شده است.

کد مقاله 36927
تعداد بازدید 232

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397